Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Miquel Àngel Prats i Fernández
Miquel Àngel Prats i Fernández
Mestre i Pedagog. Director dels estudis de Grau d'Educació Infantil a la FPCEE Blanquerna - URL
Mestre, Psicopedagog i Doctor en Pedagogia per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Actualment, és el Director dels estudis de Grau d’Educació Infantil a la FPCEE Blanquerna, professor de Tecnologia Educativa i investigador responsable de la línia eduTIC del Grup de recerca consolidat PSiTIC (Pedagogia, Societat, Innovació i TIC) de la FPCEE Blanquerna de la Universitat Ramon Llull. És també assessor pedagògic del CETEI (Centre de Tecnologies Ituarte), col·laborador del Projecte Edu21 i d’Infonomia.com.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Coresponsabilitat educativa

La necessitat que els diferents agents educatius s'impliquin en el fet educatiu és un tema clau per repensar l'educació del segle XXI. En la meva experiència, quan demanem a altres agents quin és el seu grau de responsabilitat en qüestions educatives acostumem a tenir un elevat grau de sensibilització i reflexió que fa crear el sentiment de pertinença a un projecte més gran.
2

Treball en xarxa

De cara a repensar l'educació del segle XXI, és també necessari ser creatiu i pensar de forma alternativa, és a dir, sumar esforços, ajuts, idees, agents socials, projectes, sinèrgies,... En la meva experiència, quan es treballa pensant en xarxa el resultat acostuma a ser sempre molt més enriquidor ja que la "taca d'oli" és més expansiva i arriba a espais i sectors on probablement no ho havíem previst amb anterioritat.
3

Innovació i tecnologia

Un dels factors clau en l'educació del segle XXI és, sense dubte, l'impacte de la tecnologia a l'educació i els seus efectes beneficiosos en els processos didàctics. En la meva experiència, els projectes que han repensat l'acte educatiu en presència de la tecnologia han estat molt més profitosos i han perdurat al llarg del temps que aquells projectes que només s'han limitat a "afegir" tecnologia en el sistema.
Otras voces de la comunidad educativa
Pilar Gómez-Nicolau Vallmitjana
Directora d'E. Infantil...
Ensenyar no és = a aprendre...
Francisco García Suárez Francisco García Suárez
Secretario General de la...
Sin equidad no hay calidad
J. Gil J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
L'educació formal no limita la informal
Montserrat del Pozo Montserrat del Pozo
Directora del Col•legi Montserrat...
Que tots posseïm les Intel•ligències Múltiples i que, per tant,...
Isabel Sierra Navarro Isabel Sierra Navarro
Directora Programes Benestar i...
Els inicis
Irene Mata Martínez Irene Mata Martínez
Secretaria de Direcció/...
l'aprenentatge és fonamentalment EMOCIONAL
Neus Agut Horna Neus Agut Horna
Orientadora - Atenció a la...
La màgia

Más información