Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Roser Boix Tomàs
Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a la Facultat de Formació del Professorat-UB
Sóc professora del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de Barcelona; actualment el meu càrrec és de Vicedegana de Recerca i Doctorat a la Facultat de Formació del Professorat.

Las 3 cosas que he aprendido

1

El paper de la didàctica en l’educació del futur

En general, la metodologia didàctica que s’ha anat emprant en el anys a les nostres escoles ha estat tradicional en primera instància, tot i que darrerament tendeix cap a una certa barreja d’estratègies didàctiques tradicionals i més participatives. Però la didàctica que s’utilitza segueix essent una didàctica unidireccional: d’exposició-elaboració de les tasques encomenades recolzades per llibres de text- avaluació (majoritàriament proves); i reforçat tot plegat per la necessitat d’obtenir “bons resultats” a les avaluacions de diagnòstic. És per això que el què proposo és replantejar la didàctica en el marc de l’aula de manera que pugui fer front a les verdaderes necessitats de la societat futura.
2

La incertesa entra dins l’aula

L’escola del futur haurà d’ensenyar a organitzar i gestionar la incertesa i la complexitat amb la que els ciutadans haurem de conviure en el marc d’una societat en constant procés de canvi; els nens i les nenes hauran d’aprendre a posar el coneixement en acció segons les necessitats del moment i de la immediatesa de tot allò que succeeix en el dia a dia.
3

Els valors plurals i democràtics: pilars de la convivència a l’aula

Si bé en els darrers anys els ciutadans hem après què suposa viure en democràcia, l’escola del futur ha d’apostar per seguir treballant en la consolidació d’una democràcia participativa. Els valors plurals propis d’aquesta estructura política han de continuar sent treballats de forma transversal en la pràctica educativa , han de ser els pilars en els que es basi la convivència a l’aula per la seva projecció a la societat.
Otras voces de la comunidad educativa
Ricard Coma Ricard Coma
Docència
Aprendre és un acte d'humilitat
Montse González Vera Montse González Vera
Assessora i formadora de Formació...
Quin ha de ser el paper dels centres docents quan es pot...
Xavier Melgarejo Xavier Melgarejo
Psicòleg escolar i professor
L’escola ha de ser un espai de llibertat i d’afecte
Ana Moreno Salvo Ana Moreno Salvo
Cap de Projectes Educatius a...
Els alumnes aprenen i superen les seves dificultats quan el...
Irene Mata Martínez Irene Mata Martínez
Secretaria de Direcció/...
l'aprenentatge és fonamentalment EMOCIONAL
Enric Garcia Torrents Enric Garcia Torrents
Investigador i empresari
El model tradicional està caducat
Francesc Banyuls Llopis Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos...
Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l...

Más información