Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Maite Gorriz Farré
Maite Gorriz Farré
Professora de matemàtiques
Professora de matemàtiques i entusiasta del lideratge pedagògic.

The three things I’ve learned

1

Una educació centrada en l'aprenentatge de l'alumnat com a pensadors i aprenents independents

Donar ‘totes les oportunitats’ a l’alumnat per tal que adquireixin els coneixements de cada etapa. L'aprenentatge entès com un camí individual i no fragmentat. Per exemple les matemàtiques s'aprenen caminant, cantant, escrivint, escalant, pensant, en definitiva treballant en context amb el nostre entorn. I per això cal un professorat molt ben preparat, amb un coneixement ampli del món matemàtic i també amb capacitat creativa i de treball amb altres disciplines.
2

Una educació basada en el respecte i la confiança

Respecte i confiança que sorgeixen de 'relacions positives' entre les persones: alumnat, professorat, famílies i entre tot el personal involucrat en l'educació. Respecte i confiança que es sustenta per la 'resposta constructiva' que tot professional de l’ensenyament dona davant de qualsevol situació.
3

La necessitat del lideratge pedagògic

Un lideratge que permeti la transformació de l'educació del nostre país des dels centres educatius. Un lideratge que aconsegueixi el compromís del professorat per crear el respecte i la confiança en la seva professionalitat. Un lideratge pedagògic on involucri a tot l'alumnat en el seu aprenentatge. Un lideratge pedagògic que treballi en xarxa i desenvolupi una autonomia real. En definitiva un lideratge responsable que garanteixi el benestar i l'exigència.
Other voices from the educational community
Montse Riera Torrecillas Montse Riera Torrecillas
Pedagoga
Són més importants els procediments que els continguts
Jordi Porta Ribalta Jordi Porta Ribalta
President de la Fundació...
Voluntariat
Magda Minguet Magda Minguet
Professora secundària
Que els que ens dediquem a ensenyar no podem parar d’aprendre
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Jordi Musons i Mas Jordi Musons i Mas
Director de l'Escola Sadako
METODOLOGIA. TREBALL EN EQUIP
Marite Guevara Torres Marite Guevara Torres
Directora Fundació Ersília
Motiva amb històries
Pedro de Haro Pedro de Haro
Director gerent Associació de...
Les colònies, escoles de convivència

More information