Un bon finançament, forçosament, ha de tenir uns bons sistemes d’avaluació i maneres de corregir els dèficits que es detecten. S’ha de dotar d’uns bons indicadors però en cap cas poden ser únicament indicadors econòmics. En els moments actuals sembla que tot passa per economitzar en serveis públics sense que ningú expliqui l'impacte social i econòmic que aquestes decisions provoquen en el present i en un futur.
Un bon sistema d’avaluació ha de tenir en compte aquell seguit d’ítems que ens permeten obtenir una radiografia social, cultural i econòmica global i completa: d’indicadors de planificació, d’informació, d’acompliment, econòmics, de qualitat, de transferència, d'impacte,... , però prèviament cal tenir ben clars els objectius. Tenim clars els objectius del nostre sistema educatiu?. Estan en consonància amb la societat actual?.
I sobretot un bon sistema d’avaluació, també, ha de comptar amb recursos, és necessari un major seguiment i control dels resultats dels centres i, ja ho he dit abans, capacitat i autoritat per corregir els dèficits que s’evidencien.