Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Pilar Medina Bravo
Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat Pompeu Fabra, UPF

Sóc doctora en Psicologia i professora a la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra. 

The three things I’ve learned

1

Aprendre implica temps

La informació és accelerada i sorollosa, però el ritme del coneixement és lent. Per això, la relació docent ha de tenir temps per a la seva maduració. Un temps per a què l’alumnat enfronti el repte de sortir de la immediatesa i la superficialitat, i tingui ganes de plantejar-se qüestions que demanen aturar-se.
2

Ensenyar és ensenyar a pensar

L’acumulació d’informació sense criteri no serveix per a res. Quan ensenyem hem d’aprofitar el coneixement que estem impartint per a generar pensament. I una de les maneres és fomentant sempre la curiositat i el dubte: la curiositat perquè és una de les bases fonamentals per a la creativitat, i el dubte per què ensenya a diferenciar entre el que és opinió i el que és argument.
3

El coneixement ha de generar ciutadania

El coneixement és també la via per a la reflexió amb l’alumnat del tipus de societat que val la pena ser viscuda. Podem omplir a l’estudiant de coneixements específics en la seva parcel•la professional, però a les aules no només hi tenim els professionals del futur, sinó els futurs ciutadans. La progressiva fragmentació del coneixement empobreix la capacitat per a entendre la complexitat, un dels majors reptes de qualsevol ciutadà.
Other voices from the educational community
Carme Carbonell Serrat Carme Carbonell Serrat
mestra de l'Escola La Sínia...
Tots els infants poden aprendre si l'escola s’ha...
Ramon Benet Franch Ramon Benet Franch
Professor de FP
Una certa dosis d’inseguretat és bàsica per ser un bon professor
ALBERT ARBÓS BERTRAN ALBERT ARBÓS BERTRAN
DEGÀ DE LA FACULTAT D'...
L'ensenyament ha d'alliberar la intel·ligència en...
Anna Agramont Llinàs Anna Agramont Llinàs
I+D
L'educació en sí, és un projecte sense fi en constant...
hipatia angelica lopez fraga
docente
aprender a aprender
Antònia Darnés Surroca Antònia Darnés Surroca
Psicopedagoga, Escola Andorrana,...
Només amb una escola pública forta, majoritària i prestigiada...
Francesc Vilà Francesc Vilà
Director Sociosanitari
Que l’escola és un lloc privilegiat per escatir la oportunitat d...

More information