Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Pilar Medina Bravo
Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat Pompeu Fabra, UPF

Sóc doctora en Psicologia i professora a la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra. 

Les tres coses que he après

1

Aprendre implica temps

La informació és accelerada i sorollosa, però el ritme del coneixement és lent. Per això, la relació docent ha de tenir temps per a la seva maduració. Un temps per a què l’alumnat enfronti el repte de sortir de la immediatesa i la superficialitat, i tingui ganes de plantejar-se qüestions que demanen aturar-se.
2

Ensenyar és ensenyar a pensar

L’acumulació d’informació sense criteri no serveix per a res. Quan ensenyem hem d’aprofitar el coneixement que estem impartint per a generar pensament. I una de les maneres és fomentant sempre la curiositat i el dubte: la curiositat perquè és una de les bases fonamentals per a la creativitat, i el dubte per què ensenya a diferenciar entre el que és opinió i el que és argument.
3

El coneixement ha de generar ciutadania

El coneixement és també la via per a la reflexió amb l’alumnat del tipus de societat que val la pena ser viscuda. Podem omplir a l’estudiant de coneixements específics en la seva parcel•la professional, però a les aules no només hi tenim els professionals del futur, sinó els futurs ciutadans. La progressiva fragmentació del coneixement empobreix la capacitat per a entendre la complexitat, un dels majors reptes de qualsevol ciutadà.
Altres veus de la comunitat educativa
Joan Moya Piñol Joan Moya Piñol
Mestre de primària
Implicació
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La Educación empieza por el ejemplo
Rafael Bisquerra Rafael Bisquerra
Catedràtic d'Orientació...
Educació integral.
Miquel Àngel Prats i Fernández Miquel Àngel Prats i Fernández
Mestre i Pedagog. Director dels...
Coresponsabilitat educativa
Josep Manuel Prats Josep Manuel Prats
President - Fapel
Confiança i somriure
Antoni Verger Antoni Verger
Investigador al Departament de...
El finançament educatiu com a política d’equitat primordial
Míriam LLadós Gómez Míriam LLadós Gómez
Diplomada en Treball Social
Imaginació

Més informació