Les veus de la comunitat educativa per celebrar els 10 anys de Debats d’Educació.
Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat Pompeu Fabra, UPF
Sóc doctora en Psicologia i professora a la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra.
Les tres coses que he après
1
Aprendre implica temps
La informació és accelerada i sorollosa, però el ritme del coneixement és lent. Per això, la relació docent ha de tenir temps per a la seva maduració. Un temps per a què l’alumnat enfronti el repte de sortir de la immediatesa i la superficialitat, i tingui ganes de plantejar-se qüestions que demanen aturar-se.
2
Ensenyar és ensenyar a pensar
L’acumulació d’informació sense criteri no serveix per a res. Quan ensenyem hem d’aprofitar el coneixement que estem impartint per a generar pensament. I una de les maneres és fomentant sempre la curiositat i el dubte: la curiositat perquè és una de les bases fonamentals per a la creativitat, i el dubte per què ensenya a diferenciar entre el que és opinió i el que és argument.
3
El coneixement ha de generar ciutadania
El coneixement és també la via per a la reflexió amb l’alumnat del tipus de societat que val la pena ser viscuda. Podem omplir a l’estudiant de coneixements específics en la seva parcel•la professional, però a les aules no només hi tenim els professionals del futur, sinó els futurs ciutadans. La progressiva fragmentació del coneixement empobreix la capacitat per a entendre la complexitat, un dels majors reptes de qualsevol ciutadà.
Altres veus de la comunitat educativa
Coral Regí Rodríguez
Directora Escola Virolai
El canvi educatiu requereix lideratge
Laia Serra Sangüesa
Codirectora de Comusitària
L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA ÉS LA PORTA CAP AL DESENVOLUPAMENT HOLÍSITC...
SALVADOR VIDAL RAMÉNTOL
PROFESSOR DE DIDÀCTICA DE LES...
Bon Humor
Miquel COMAS MOLINÉ
Meteoròleg educador
Actituds
Mª Núria Valls Molins
Educació de persones adultes
L’efecte transformador de l’educació
Wilson Marcelo Pozo Enriquez
Profesor
el curriculum tiene que ser flexible
Carles Duarte Montserrat
President del CoNCA i director de...
La formació del caràcter