Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Roser Argemí Relat
Roser Argemí Relat
Cap de projectes a la Fundació Jaume Bofill
Sóc pedagoga de formació i treballo a la Fundació Jaume Bofill coordinant els "Debats d'Educació" i el programa "Magnet. Aliances per a l'èxit educatiu".

Les tres coses que he après

1

El COMPROMÍS mou muntanyes

Quan un alumne està compromès amb el seu propi procés d’aprenentatge, té moltes garanties d’èxit, i si al darrera té una família compromesa amb la seva educació, doncs encara molt més. I si té la sort de trobar uns mestres i professors compromesos, de ben segur que l’ajudaran a tenir les expectatives altes i a superar les dificultats. Si aquests docents senten que tota la societat els valora i està compromesa amb l’educació, segur que treballaran amb més motivació. I sobretot sobretot, si al darrera hi ha uns poders polítics compromesos amb l’educació de qualitat, aleshores segur que tot va bé.
2

La COMUNICACIÓ és l’eina bàsica de l’educació

Sabem que quan un alumne és capaç d’explicar el que ha après, vol dir que ha interioritzat aquell aprenentatge. Per tant, és bàsic que a les escoles i instituts (sí, sí, als instituts també!) els processos comunicatius d’aprenentatge estiguin a la base del dia a dia de les aules. Per això també cal tenir uns docents que sàpiguen comunicar, però no només sabers, sinó també vivències, emocions, passions… i per comunicar, també s’ha de saber escoltar, la comunicació sempre és cosa de dos, l’altre sempre compta! I dos que també han d’estar molt ben comunicats són els docents i l’administració: la incomunicació entre ambdós pot ser letal per l’educació del país! Cal explorar estratègies d’aproximació, d’escolta i de diàleg entre els discursos de les dues bandes. Segur que així trobarem millors solucions a les dificultats i mancances del nostre sistema educatiu.
3

Necessitem la COL·LABORACIÓ de tots per abordar la complexitat

Vivim en una societat complexa i tenim clar que l’escola sola no pot, fa molt temps que ho diem. Doncs ja és hora que tots plegats assumim que amb la col•laboració dels altres podem arribar més lluny, podem fer més i millor. Però això vol dir sortir de la nostra àrea de confort i arriscar-nos, arriscar-nos a sortir, a anar a picar aquella porta, a provar de fer les coses d’una altra manera... aquesta actitud, a part de fer que siguem més eficients, segur que també ens enriqueix a nosaltres i a la nostra feina. La corresponsabilitat educativa és imprescindible per educar els ciutadans del futur.
Altres veus de la comunitat educativa
Albert Carreño Pio Albert Carreño Pio
Mestre d'educació física /...
La importància de raonar i opinar
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela
José Luis Quirant Navarro José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
L'aventura del saber
JOAN GUÀRDIA OLMOS JOAN GUÀRDIA OLMOS
Professor de la Facultat de...
Fer política per fer millorar l’educació es necessari, fer...
Miquel Gené Molins Miquel Gené Molins
Professor de secundària
La participació de les famílies
Julio Fermin Gualan Tene Julio Fermin Gualan Tene
Profesor-Líder Licenciado en...
Educar para la Dignificacion de la Persona
Jaume Font Martí Jaume Font Martí
Docent de Batxillerat
Res és neutre als centres educatius

Més informació