Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep Lluís Conde Sala
Josep Lluís Conde Sala
Professor UB

Sóc un Professor de la UB, del Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació i la meva recerca actual està al voltant del tema del deteriorament cognitiu a la vellesa i demències, de la qualitat de vida dels pacients i també dels seus familiars cuidadors.

Estic adscrit com a investigador col·laborador a l'Hospital Sta. Caterina de Girona (Unitat de valoració de la memòria i les demències) i sóc l'investigador principal d'un Projecte de Recerca que es desenvolupa a l'Hospital de Bellvitge (Unitat de Demències) 

Les tres coses que he après

1

L'educació es molt important en l'estructuració del nostre cervell

En la historia dels pacients amb la Malaltia d'Alzheimer es veu com triguen més en desenvolupar la malaltia els que tenen un nivell educatiu més alt, encara que un cop iniciada davallen més ràpidament. Això vol dir que un major nivell cognitiu fa més resistents les xarxes neuronals i per tant el declivi es dóna més tard.

2

Caldria ser més exigents respecte als hàbits d'estudi i d'aprenentatge

És important tant a primària però especialment a la secundària ajudar als alumnes a conèixer la importància de l'educació i a saber utilitzar les estratègies més adients per l'adquisició de coneixements. La motivació per l'aprenentatge és important però l'ordre i l'estructura també.

3

Necessitem una escola millor

És esfereïdor comparar els nivells educatius de mostres de persones adultes del nostre país i d'altres. El nivell educatiu del país es baix. Necessitem més inversió en educació però sobre tot necessitem millors mestres i millors escoles.

Altres veus de la comunitat educativa
Cristina Fumadó Casals Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de...
Cal superar les resistències a l'avaluació
Jordi Bardají Cusó Jordi Bardají Cusó
Professor interí de secundària
Els que han de fer feina són els alumnes
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Jordi Pujadas Ribalta Jordi Pujadas Ribalta
Mestre i Orientador.
Acompanyem persones que creixen en societat
Anna Forés Miravalles Anna Forés Miravalles
Professora Universitària
Ensenyar és aprendre dues vegades
Carme Mayugo i Majó Carme Mayugo i Majó
Educomunicadora
L'educació com a experiència de vida

Més informació