Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Rafael Bisquerra
Rafael Bisquerra
Catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la UB

Rafael Bisquerra Alzina, és catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona (UB) i director de màsters i postgraus en aquesta universitat: Postgrau en Educació Emocional i Benestar (PEEB), Postgrau en Intel·ligència Emocional a les Organitzacions (PIE), Postgrau en coaching en l'Entorn Laboral (CEL), Màster en Intel·ligència Emocional i Coaching en l'Entorn Laboral (MICEL), Màster en Educació Emocional i Tutoria (MEET).

És fundador i primer director del GROP (Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica), i fundador (juntament amb altres) de la FEM (Fundació per a l'Educació Emocional). També es impulsor de les Jornada d'Educació Emocional (JEE) de la UB.

Les tres coses que he après

1

Educació integral.

L’educació s’ha d’ocupar del desenvolupament integral de la persona. No sols del desenvolupament cognitiu, sinó també del desenvolupament social, emocional, moral, físic (salud), professional, etc. Això suposa anar més enllà d’ensenyar continguts curriculars, per prendre consciència de la importància de dedicar esforços, energies, temps i pressupostos a formar persones.
2

Educació emocional

Dins un enfocament d’educació integral, m’interessa particularment l’educació emocional per múltiples raons: pel seu oblit en la pràctica educativa, perquè molts de problemes personals i socials tenen un fons emocional (ansietat, estrès, depressió, conflictes, consum de drogues, comportaments de risc, suïcidis, etc.), perquè el que busquen les persones en el fons és el benestar emocional i no en som plenament conscients. Les competències emocionals poden aportar elements essencials pel desenvolupament integral de la personal.
3

Lectura emocional

Si aconseguim que els estudiants descobreixin que poden gaudir llegint, ja hem assolit més del 50% dels objectius curriculars. La persona que s’entusiasma en la lectura, desitjarà continuar llegint al llarg de la vida. I ha moltes formes de lectura: recreativa, informativa, comunicativa, etc. Una d’elles és la lectura per l’aprenentatge. Això vol dir haver passat de forma apropiada de l’aprenentatge de la lectura a la lectura per a l’aprenentatge. Perquè aquest pas es faci de forma apropiada cal utilitzar la lectura emocional. És a dir, emocionar-se en la lectura. Aquest és una dels grans reptes de l’educació actual: com motivar a llegir a partir d’emocionar-se en la lectura.
Altres veus de la comunitat educativa
Miquel Fernández Ayxelà Miquel Fernández Ayxelà
Tècnic dels Programes d'...
Els nostres alumnes ens demanen coneixements, valors i normes...
Mònica Coll Llastarri Mònica Coll Llastarri
Infermera
PARTICIPACIÓ ACTIVA
José R. Bertolín Edo José R. Bertolín Edo
Cap d'estudis de Batxillerat....
Aprens
Joan Sanz Bartra Joan Sanz Bartra
Actor de doblatge i guionista
Aprendre és una addicció
Marta Masoliver Brutau Marta Masoliver Brutau
Mestra
Som un mirall
gemma vidal i oltra gemma vidal i oltra
Quasi educadora social a l'...
L'educador com "a passador" de cultura
Maria Carme Boqué Torremorell Maria Carme Boqué Torremorell
Professora titular dels graus en...
L’aventura d'aprendre

Més informació