Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Jubany i Vila
Jordi Jubany i Vila
Mestre, Antropòleg i Assessor TIC.
M'agrada aprendre, compartir i connectar. Crec que cal sumar entre tots en aquest moment de canvi. Col•laboro amb diverses entitats i grups de recerca. Escric un bloc a l’ARA Mestres. He publicat Connecta't per Aprendre (Rosa Sensat / UOC), on desenvolupo la idea que no podem desaprofitar el nou marc digital per a aprendre a través de la reflexió i de la pràctica.

Les tres coses que he après

1

Aprendre a aprendre al llarg de la vida

En una societat tan complexa i dinàmica com la nostra cal desenvolupar la capacitat d'aprendre a aprendre al llarg de la vida; tant pel que fa al desenvolupament personal, al professional com el social de la persona. Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació ens poden ajudar a desenvolupar el nostre PLE (entorn personal d'aprenentatge) de forma creativa i significativa, i a avaluar-lo.
2

L'aprenentatge social i personalitzat

Podem aprofitar la societat xarxa per tal d'aprendre de i amb els altres, amb les adequades estratègies cooperatives. Al mateix temps, podem desenvolupar les intel•ligències múltiples i l'educació emocional per tal de personalitzar el què, el com i el quan aprenem. La fractura o escletxa actual, a més de l'accés a les eines, és en l'ús competencial de les mateixes en els diversos contextos socioculturals del país.
3

Desenvolupar la capacitat crítica

Davant la possibilitat d’accedir a la informació en tot moment des de qualsevol lloc hem de desenvolupar la nostra capacitat crítica per tal d'esdevenir ciutadans participatius i responsables, no tan sols consumidors. Per a això, cal treballar la competència comunicativa i el tractament de la informació per a fer explícits els interessos ideològics, polítics i econòmics dels missatges i ser persones conscienciades i compromeses amb la nostra societat.
Altres veus de la comunitat educativa
Marina Tomàs i Folch Marina Tomàs i Folch
Professora
Valors i cultura professional educativa
Damià Perpinyà Damià Perpinyà
Tècnic docent en el Servei de...
L’alumne protagonista
Anna Forés Miravalles Anna Forés Miravalles
Professora Universitària
Ensenyar és aprendre dues vegades
Anna-Bel Carbonell Rios Anna-Bel Carbonell Rios
Directora de la Fundació Comtal....
Educar és construir
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
José Luis Castillo Chaves José Luis Castillo Chaves
Profesor de Educación Secundaria
La inclusión no es un lujo, es una necesidad
Sarai Samper Sierra Sarai Samper Sierra
Sociòloga
Els infants aprenen més fàcilment que els adults. Un mite a...

Més informació