Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Rafael Bisquerra
Rafael Bisquerra
Catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la UB

Rafael Bisquerra Alzina, és catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona (UB) i director de màsters i postgraus en aquesta universitat: Postgrau en Educació Emocional i Benestar (PEEB), Postgrau en Intel·ligència Emocional a les Organitzacions (PIE), Postgrau en coaching en l'Entorn Laboral (CEL), Màster en Intel·ligència Emocional i Coaching en l'Entorn Laboral (MICEL), Màster en Educació Emocional i Tutoria (MEET).

És fundador i primer director del GROP (Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica), i fundador (juntament amb altres) de la FEM (Fundació per a l'Educació Emocional). També es impulsor de les Jornada d'Educació Emocional (JEE) de la UB.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Educació integral.

L’educació s’ha d’ocupar del desenvolupament integral de la persona. No sols del desenvolupament cognitiu, sinó també del desenvolupament social, emocional, moral, físic (salud), professional, etc. Això suposa anar més enllà d’ensenyar continguts curriculars, per prendre consciència de la importància de dedicar esforços, energies, temps i pressupostos a formar persones.
2

Educació emocional

Dins un enfocament d’educació integral, m’interessa particularment l’educació emocional per múltiples raons: pel seu oblit en la pràctica educativa, perquè molts de problemes personals i socials tenen un fons emocional (ansietat, estrès, depressió, conflictes, consum de drogues, comportaments de risc, suïcidis, etc.), perquè el que busquen les persones en el fons és el benestar emocional i no en som plenament conscients. Les competències emocionals poden aportar elements essencials pel desenvolupament integral de la personal.
3

Lectura emocional

Si aconseguim que els estudiants descobreixin que poden gaudir llegint, ja hem assolit més del 50% dels objectius curriculars. La persona que s’entusiasma en la lectura, desitjarà continuar llegint al llarg de la vida. I ha moltes formes de lectura: recreativa, informativa, comunicativa, etc. Una d’elles és la lectura per l’aprenentatge. Això vol dir haver passat de forma apropiada de l’aprenentatge de la lectura a la lectura per a l’aprenentatge. Perquè aquest pas es faci de forma apropiada cal utilitzar la lectura emocional. És a dir, emocionar-se en la lectura. Aquest és una dels grans reptes de l’educació actual: com motivar a llegir a partir d’emocionar-se en la lectura.
Otras voces de la comunidad educativa
Jordi Díaz Gibson Jordi Díaz Gibson
Professor i Investigador en...
L'autoestima és la pedra filosofal de l'educació
Carme Carbonell Serrat Carme Carbonell Serrat
mestra de l'Escola La Sínia...
Tots els infants poden aprendre si l'escola s’ha...
Miquel Gené Molins Miquel Gené Molins
Professor de secundària
La participació de les famílies
Carles Duarte Montserrat Carles Duarte Montserrat
President del CoNCA i director de...
La formació del caràcter
Alfredo Vázquez Jimenez Alfredo Vázquez Jimenez
Ingeniero Industrial
Cuerpo, mente, corazón y espiritualidad
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula
Jordi Serarols Boada Jordi Serarols Boada
Inspector d'Educació
L’aprenentatge invisible

Más información