Sóc doctora en Psicologia i professora a la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra.
Las 3 cosas que he aprendido
1
Aprendre implica temps
La informació és accelerada i sorollosa, però el ritme del coneixement és lent. Per això, la relació docent ha de tenir temps per a la seva maduració. Un temps per a què l’alumnat enfronti el repte de sortir de la immediatesa i la superficialitat, i tingui ganes de plantejar-se qüestions que demanen aturar-se.
2
Ensenyar és ensenyar a pensar
L’acumulació d’informació sense criteri no serveix per a res. Quan ensenyem hem d’aprofitar el coneixement que estem impartint per a generar pensament. I una de les maneres és fomentant sempre la curiositat i el dubte: la curiositat perquè és una de les bases fonamentals per a la creativitat, i el dubte per què ensenya a diferenciar entre el que és opinió i el que és argument.
3
El coneixement ha de generar ciutadania
El coneixement és també la via per a la reflexió amb l’alumnat del tipus de societat que val la pena ser viscuda. Podem omplir a l’estudiant de coneixements específics en la seva parcel•la professional, però a les aules no només hi tenim els professionals del futur, sinó els futurs ciutadans. La progressiva fragmentació del coneixement empobreix la capacitat per a entendre la complexitat, un dels majors reptes de qualsevol ciutadà.
Otras voces de la comunidad educativa
Alba Molas Rifà
Empresaria i Directora/Gerent de...
L'educació és basica pel nostre país
Josep Puy Juanico
Director pedagògic C.E. Gresol.-...
Defugir dels mites
hipatia angelica lopez fraga
docente
aprender a aprender
Immaculada Armadans
Professora Agregada Departament...
L'educació ha de servir per gaudir de la vida i la...
Carles Barba Boada
Vicepresident Fundació Catalana de...
Més enllà de l'escola, en el lleure hi ha vida educativa
Gemma Boix Pino
Directora de l'Escola La Farga
TOTS eduquem
Albert Carreño Pio
Mestre d'educació física /...
La importància de raonar i opinar