Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Carme Porta Abad
Carme Porta Abad
Cap de Comunicació
Experta en comunicació i editora. Sóc tècnica d’imatge audiovisual i ​​mare d’una nena i un nen.​ He treballat com a gestora cultural i en diversos mitjans de comunicació. També he estat diputada al Parlament de Catalunya en la VI i VII legislatura i Secretària de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania de la Generalitat de Catalunya. Formo part de la Comissió Promotora de la Iniciativa Legislativa Popular per una Renda Garantida Ciutadana

The three things I’ve learned

1

L'aprenentatge és vital

Quan parlem d'educació parlem també de competències, però les competències són massa marcades pel mercat, un mercat, a més, en crisi econòmica i de valors. Les competències i aptituds venen marcades per l'actitud i la curiositat vers les coses, vers la vida... i l'educació ha de prendre la vida com a model, més enllà de les necessitats de mercats que canvien i caduquen. La responsabilitat, la motivació i l'autonomia són elements fonamentals que hem de saber transmetre i que ajuden a formar veritables líders per a la comunitat. Cal desenvolupar la sensibilitat versus la competitivitat. Saber exercir les competències sense deixar de banda la humanitat.
2

El canvi social i organitzacional

Actualment seguim amb estructures antigues i formem a la gent per a estructures noves, hi ha un xoc de trens evident. Hem estat educant, i eduquem, en drets i valors i, en canvi, els drets legals són anecdòtics i propensos de retallar. Estem educant en la societat 2.0 i encara som a la prehistòria en l'organització social. L'individualisme va trencar les xarxes i reconstruir-les amb un nou paradigma no està sent fàcil, Eduquem per a estructures àgils, horitzontals en les TCI i tenim un mercat laboral i social on això és gairebé anecdòtic en molts àmbits. L'educació no pot assumir tots els canvis si la societat segueix reculant.
3

La coeducació és clau

La coeducació és clau per al futur, no només per a les dones sinó també per als homes del futur. Donar espai a una diversitat real destacant les competències específiques i genèriques forma en el respecte i ,també, alimenta l'autoestima. Els ensenyaments standard i uns clars rols socials segons el gènere, no afavoreixen una expressió lliure de la personalitat. En un món que avança cap a una certa aculturació, hem de poder potenciar un desenvolupament de la personalitat que permeti viure amb respecte i dignitat. Poder ser i viure com es necessita i desitja, només és possible des de l'educació en el respecte a les diferències
Other voices from the educational community
Jesús C. Guillén Jesús C. Guillén
Editor de "Escuela con...
El futuro pasa por la neuroeducación
JAUME BELLERA SOLÀ JAUME BELLERA SOLÀ
Professor de la Facultat d'...
Cada circumstància és un camí per recórrer
Jordi Longás Mayayo Jordi Longás Mayayo
Professor FPCEE Blanquerna (...
L'escola ha de ser una organització positiva
Noemí Sas Castilleja Noemí Sas Castilleja
Gestora cultural.
DIWO també (i sobretot en) educació
Irene Mata Martínez Irene Mata Martínez
Secretaria de Direcció/...
l'aprenentatge és fonamentalment EMOCIONAL
Nàdia Grau Andrés Nàdia Grau Andrés
Correctora i traductora
Respecte
Pilar Gómez-Nicolau Vallmitjana
Directora d'E. Infantil...
Ensenyar no és = a aprendre...

More information