Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Esther Garcia Navarro
Esther Garcia Navarro
Formadora especialitzada en educació emocional- Directora del Postgrau en Intel·ligència Emocional a les Organitzacions de la UB
Dirigeixo la firma DES-SED (www.des-sed.com) - Desenvolupament Emocional i Social; Social & Emotional Development- i treballo com a formadora i docent en el camp de l'educació emocional, la intel·ligència emocional i el benestar. Sóc membre del GROP (Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica) de la UB. Coordino el Postgrau en Educació Emocional i Benestar i codirigeixo el Postgrau en Intel·ligència Emocional a les Organitzacions (Universitat de Barcelona). Sóc docent i tutora de projectes en els dos programes de Postgrau. Com a coautora, he publicat: La educación emocional en la práctica (Horsori, 2010), Educación emocional. Propuestas para educadores y familias (Desclée de Brower, 2011), ¿Cómo Educar las Emociones? La Inteligencia emocional en la Infancia y Adolescencia. (VI Quadern Faros. Hospital Sant Joan de Déu, 2012),  entre d’altres.

The three things I’ve learned

1

L'impacte emocional entre mestres i estudiants

En la relació docent-estudiant l'impacte emocional pot ser realment important. Els mestres poden influir en les emocions de l'alumnat deixant així una empremta emocional en ells i impactant també en la implicació i motivació que els seus alumnes viuen durant les classes.
2

Models i motors de desenvolupament

Els/les mestres són models i motors de desenvolupament dels seus estudiants. Educar representa un gran repte i responsabilitat ple de privilegis i oportunitats per créixer, per l'alumne/a i també pel mestre/a , ja que "Qui ensenya és qui més aprèn"
3

Un altre món és possible

Cal iniciar un camí de transformació cap a entorns escolars i socials més positius i saludables que ens conduiran, pas a pas, cap a una societat més compassiva, alegre, satisfeta, comprensiva i empàtica. Cal contemplar el creixement integral de l'alumnat a les escoles potencial el seu desenvolupament emocional.
Other voices from the educational community
Roser Juanola Terradellas Roser Juanola Terradellas
Professora UdG
Assumir els conflictes com a quelcom implícit en la naturalesa...
Mariona Monterde i Farnés Mariona Monterde i Farnés
Mestra i Pedagoga
Una escola orientada a la comprensió del món i de les persones
Carme Carbonell Serrat Carme Carbonell Serrat
mestra de l'Escola La Sínia...
Tots els infants poden aprendre si l'escola s’ha...
Xavier Orteu  i Guiu Xavier Orteu i Guiu
Director d'Insercoop,...
Una relació diferent amb el temps
Josep M. Carbó Teigeiro Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària
Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.
Angel Castiñeira Fernandez Angel Castiñeira Fernandez
Director del dept. de Ciències...
Educar és estimar incondicionalment les persones
Noemi Vila i Juvanteny Noemi Vila i Juvanteny
Aprenent de mestra, un procés...
Facilitar la relació amb les famílies

More information