Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Esther Garcia Navarro
Esther Garcia Navarro
Formadora especialitzada en educació emocional- Directora del Postgrau en Intel·ligència Emocional a les Organitzacions de la UB
Dirigeixo la firma DES-SED (www.des-sed.com) - Desenvolupament Emocional i Social; Social & Emotional Development- i treballo com a formadora i docent en el camp de l'educació emocional, la intel·ligència emocional i el benestar. Sóc membre del GROP (Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica) de la UB. Coordino el Postgrau en Educació Emocional i Benestar i codirigeixo el Postgrau en Intel·ligència Emocional a les Organitzacions (Universitat de Barcelona). Sóc docent i tutora de projectes en els dos programes de Postgrau. Com a coautora, he publicat: La educación emocional en la práctica (Horsori, 2010), Educación emocional. Propuestas para educadores y familias (Desclée de Brower, 2011), ¿Cómo Educar las Emociones? La Inteligencia emocional en la Infancia y Adolescencia. (VI Quadern Faros. Hospital Sant Joan de Déu, 2012),  entre d’altres.

The three things I’ve learned

1

L'impacte emocional entre mestres i estudiants

En la relació docent-estudiant l'impacte emocional pot ser realment important. Els mestres poden influir en les emocions de l'alumnat deixant així una empremta emocional en ells i impactant també en la implicació i motivació que els seus alumnes viuen durant les classes.
2

Models i motors de desenvolupament

Els/les mestres són models i motors de desenvolupament dels seus estudiants. Educar representa un gran repte i responsabilitat ple de privilegis i oportunitats per créixer, per l'alumne/a i també pel mestre/a , ja que "Qui ensenya és qui més aprèn"
3

Un altre món és possible

Cal iniciar un camí de transformació cap a entorns escolars i socials més positius i saludables que ens conduiran, pas a pas, cap a una societat més compassiva, alegre, satisfeta, comprensiva i empàtica. Cal contemplar el creixement integral de l'alumnat a les escoles potencial el seu desenvolupament emocional.
Other voices from the educational community
Enric M. Sebastiani i Obrador Enric M. Sebastiani i Obrador
Professor a la FPCEE Blanquerna (...
Sense amor i esperança no es pot educar
Antoni Verger Antoni Verger
Investigador al Departament de...
El finançament educatiu com a política d’equitat primordial
Nancy Auquilla Galán Nancy Auquilla Galán
Docente
Educación transformada
Mª Victòria Gómez Serés Mª Victòria Gómez Serés
Pedagoga: Vocal del Col·legi de...
Acompanyament
Oriol Homs Ferret Oriol Homs Ferret
Sociòleg
L'avaluació sistemàtica és una de les principals eines de...
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
Júlia Masip Serra Júlia Masip Serra
Psicòloga de Serveis Socials....
Importància de la transmissió/herència familiar

More information