Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Tura Badosa Moret
Tura Badosa Moret
Professora d'Història. Directora Cor de Maria d'Olot, tutora de 4t d'ESO

Sóc la Tura Badosa i Moret, professora d’Història i tutora de 4t d’ESO de l’Escola Cor de Maria d’Olot. Durant quinze anys he estat directora del centre. He participat a l’EDE, Escola d’Educadors, organitzada per la FECC.

He escrit diverses obres de teatre aplicades a l’ensenyament (“Totscontents i Callaiprou”, premi “El país a l’Escola” 1989). Autora del crèdit “Carrers estrets, horitzons amples”, Joaquim Masmitjà i el seu temps” (Cor de Maria, 1990). He coordinat l’experiència pedagògica “La Garrotxa, conèixer per estimar”. Taller de lectura interactiva (premi Baldiri Reixac 2013 a mestres i professors). M’agrada expressar els meus sentiments a través de la poesia i, de tant en tant, m’atreveixo a escriure algun petit poema (http://turaolotina.blogspot.com.es).

The three things I’ve learned

1

L’escola com a lloc de convivència i creixement

He aprés que l’escola, més enllà dels coneixements és un lloc per conviure on valors com l’esforç personal, la cooperació, la solidaritat...es converteixen de paraules en fets quotidians i contribueixen a la maduració personal i al creixement de les persones que formen part de la comunitat educativa.
2

Una escola per aprendre i desaprendre

L’escola com a simple transmissora de coneixement ha perdut el seu sentit. Avui els fets i la informació enciclopèdica estan a l’abast de tots en un sol clic; no té cap sentit reproduir mecànicament un coneixement que evoluciona constantment. Cal doncs seleccionar, jerarquitzar, entendre, cercar les causes i les conseqüències, afavorir la capacitat crítica, dubtar, experimentar, treure conclusions, equivocar-se i rectificar...aprendre i desaprendre.
3

L’escola coma a instrument d’equitat i de transformació social

L’escola ha de ser, vol ser i en moltes ocasions és, un lloc que generi oportunitats, equilibrador de les desigualtats, i amb capacitat per generar un pensament crític vers el funcionament de la societat. L’escola no es pot permetre ser un instrument reproductor del model social una vegada demostrat que és injust. Crec que l’escola ha d’obrir, si més no, escletxes cap a la llibertat i la igualtat.
Other voices from the educational community
Xavier Martí i Renom Xavier Martí i Renom
Director d'Innovació
El món es mou per energia i evoluciona pel coneixement
Klever Ernesto Zagal Chisaguano Klever Ernesto Zagal Chisaguano
Profesor de educación básica de...
La educación debe ser una celebración de la vida
Oriol Castellví i Estruch Oriol Castellví i Estruch
Director d'escola / mestre de...
Prioritzem!
BLANCA PIEDRA ASTUDILLO
PROFESORA DE PRIMERO DE BASICA
ACOMPAÑAMIENTO EN LA EDUCACION
Noemí Sas Castilleja Noemí Sas Castilleja
Gestora cultural.
DIWO també (i sobretot en) educació
Xavier Chavarria Navarro Xavier Chavarria Navarro
Inspector en cap a Barcelona Ciutat
L'efecte centre existeix
Jordi Porta Ribalta Jordi Porta Ribalta
President de la Fundació...
Voluntariat

More information