Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Juan Sánchez-Enciso
Juan Sánchez-Enciso
Professor i escriptor

Catedràtic de Llengua Castellana, inicia als anys vuitanta la seva llarga trajectòria de renovació didàctica de l'ensenyament de la llengua. L'eix de la seva proposta, compartida amb el Francisco Rincón, el taller de Llengua i Literatura, que reclama els grans principis de l'escola activa, la psicologia constructivista, la construcció social i interactiva del coneixement i el mètode de projectes. Al llarg de la dècada següent, s'implica activament 'amb altres companys i companyes voluntàries' en la posada en marxa d'un centre de secundària al barri de Sant Roc, a Badalona: el Badalona 9. Aquest institut durà a interpretar les relacions escola-societat des d'un punt de vista de resistència activa davant la desigualtat social i l'exclusió. El seu llibre Els millors anys (finalista del Premi Rosa Sensat l'any 2003) és testimoni d'aquesta lluita per la dignitat de les persones. Autor de nombroses publicacions (materials d'aula, assaigs didàctics, articles en revistes pedagògiques), assidu participant en xerrades, conferències i seminaris sobre temes educatius.

The three things I’ve learned

1

Que no hi ha aprenentatge de veritat si el cor no hi està implicat

.
2

Que aprenem negociant significats amb els altres

.
3

Que qui ensenya només ho fa si troba el que hi ha dintre de cada persona

Que qui ensenya només ho fa si troba el que hi ha dintre de cada persona i regala els canalets imprescindibles perquè allò flueixi, prengui forma i esdevingui coneixement apassionat.
Other voices from the educational community
Francisco García Suárez Francisco García Suárez
Secretario General de la...
Sin equidad no hay calidad
Silvia Soldevila Bueno Silvia Soldevila Bueno
Operaria en una fàbrica
Teoria i pràctica
Aina Tarabini Aina Tarabini
Professora de Sociologia de la UAB
L’abandonament escolar i l’equitat educativa
Cristina Fumadó Casals Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de...
Cal superar les resistències a l'avaluació
Cristina Ramírez Roa Cristina Ramírez Roa
Professora de la Universitat de...
Enseñar implica comprensión, dedicación y aprendizaje continuos
María Lucrecia Tigse Caillagua María Lucrecia Tigse Caillagua
Docente de EGB
Educación para la vida
Juan Carlos Palomino Juan Carlos Palomino
Consultor de Innovación Educativa
El alumno es el centro

More information