Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Teresa Terrades
Teresa Terrades
Professora de secundària i coach educativa
Sóc professora de secundària des de fa més de vint anys . En el centre on treballo IES Intermunicipal del Penedès) he desenvolupat diverses tasques de coordinació i tutoria. He tastat una mica la política local i m'he format com a coach, una faceta que ara incorporo a l'educació: orientació, assessorament i acompanyament educatiu. Escric al bloc "M'obres la porta?" a "Mestres" del Diari Ara.

The three things I’ve learned

1

La importància de treballar el projecte vital de cada noi o noia

Cada noi i noia que acompanyem ha d'assolir la seva autonomia personal. Conèixer-se millor, tenir una bona autoestima i regular-se emocionalment li permet guanyar llibertat a l'hora de prendre les seves pròpies decisions. Aquest procés sempre afavoreix i recolza el seu aprenentatge més acadèmic.
2

L'educació ha de buscar l'equitat i buscar la complicitat de tots el agents implicats

El centre educatiu ha de procurar-se la complicitat de les famílies i dels serveis de la ciutat més relacionats amb el benestar de les mateixes , sobretot d'aquelles que es troben en situacions més vulnerables. Els programes que millor connecten aquests agents són els que millor garanteixen la igualtat d'oportunitats de tots els nois i noies.
3

la implicació docent: clau en la transformació dels nois i noies

L'agent principal del canvi educatiu i de la transformació de cada noi i noia, és el professorat. És important doncs la seva formació continuada , el seu reconeixement professional dins la societat i la seva implicació en la tasca del dia a dia. Cal fer possible que el professorat se senti protagonista del canvi de paradigma educatiu que estem afrontant.
Other voices from the educational community
Jordi Bardají Cusó Jordi Bardají Cusó
Professor interí de secundària
Els que han de fer feina són els alumnes
Francesc Balagué Francesc Balagué
Invesitigador i Formador,...
Oberta al món
Mireia Hugas Claparols Mireia Hugas Claparols
Tutora i professora de PQPI
AVANÇAR CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA, DE VERITAT
Mariona Monterde i Farnés Mariona Monterde i Farnés
Mestra i Pedagoga
Una escola orientada a la comprensió del món i de les persones
Damià Perpinyà Damià Perpinyà
Tècnic docent en el Servei de...
L’alumne protagonista
Mª Núria Valls Molins Mª Núria Valls Molins
Educació de persones adultes
L’efecte transformador de l’educació
Ismael Sanz Labrador Ismael Sanz Labrador
Director del Instituto Nacional de...
Habilidades digitales

More information