Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Tura Badosa Moret
Tura Badosa Moret
Professora d'Història. Directora Cor de Maria d'Olot, tutora de 4t d'ESO

Sóc la Tura Badosa i Moret, professora d’Història i tutora de 4t d’ESO de l’Escola Cor de Maria d’Olot. Durant quinze anys he estat directora del centre. He participat a l’EDE, Escola d’Educadors, organitzada per la FECC.

He escrit diverses obres de teatre aplicades a l’ensenyament (“Totscontents i Callaiprou”, premi “El país a l’Escola” 1989). Autora del crèdit “Carrers estrets, horitzons amples”, Joaquim Masmitjà i el seu temps” (Cor de Maria, 1990). He coordinat l’experiència pedagògica “La Garrotxa, conèixer per estimar”. Taller de lectura interactiva (premi Baldiri Reixac 2013 a mestres i professors). M’agrada expressar els meus sentiments a través de la poesia i, de tant en tant, m’atreveixo a escriure algun petit poema (http://turaolotina.blogspot.com.es).

Las 3 cosas que he aprendido

1

L’escola com a lloc de convivència i creixement

He aprés que l’escola, més enllà dels coneixements és un lloc per conviure on valors com l’esforç personal, la cooperació, la solidaritat...es converteixen de paraules en fets quotidians i contribueixen a la maduració personal i al creixement de les persones que formen part de la comunitat educativa.
2

Una escola per aprendre i desaprendre

L’escola com a simple transmissora de coneixement ha perdut el seu sentit. Avui els fets i la informació enciclopèdica estan a l’abast de tots en un sol clic; no té cap sentit reproduir mecànicament un coneixement que evoluciona constantment. Cal doncs seleccionar, jerarquitzar, entendre, cercar les causes i les conseqüències, afavorir la capacitat crítica, dubtar, experimentar, treure conclusions, equivocar-se i rectificar...aprendre i desaprendre.
3

L’escola coma a instrument d’equitat i de transformació social

L’escola ha de ser, vol ser i en moltes ocasions és, un lloc que generi oportunitats, equilibrador de les desigualtats, i amb capacitat per generar un pensament crític vers el funcionament de la societat. L’escola no es pot permetre ser un instrument reproductor del model social una vegada demostrat que és injust. Crec que l’escola ha d’obrir, si més no, escletxes cap a la llibertat i la igualtat.
Otras voces de la comunidad educativa
Roser Boix Tomàs Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a...
El paper de la didàctica en l’educació del futur
MÓNICA MOYA LÓPEZ MÓNICA MOYA LÓPEZ
Pedagoga, autora i tutora de...
Aprovar no és aprendre
Xavier Masllorens Escubós Xavier Masllorens Escubós
Director general Educació Sense...
L'equilibri entre saviesa i felicitat és fonamental
Àngel Querol i Pallarés Àngel Querol i Pallarés
Mestre i professor. Director d...
educar i ensenyar és fer créixer i donar eines per a l'...
Jaume Centelles Jaume Centelles
Mestre de primària a l’escola Sant...
Fórmules de col•laboració entre l’escola i les famílies
Esteve Campins Bagur Esteve Campins Bagur
Docent de secundària
L'educació, bàsica per un país
Ramon Terrassa i Cusí Ramon Terrassa i Cusí
Director general d'Acció...
El sentit de comunitat.

Más información