Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Fabian Mohedano
Fabian Mohedano
Treballòleg i promotor de la Iniciativa per a la reforma horària ARA ÉS l'HORA
Neixo a Barcelona el 1975 i sóc fill d'immigrants cordovesos que arriben a Catalunya l'any que l'home va pujar a la Lluna. Tinc el cor dividit entre l'Hospitalet de Llobregat i Barcelona. Els meus pares m'apunten a un cau el 1982 i condiciona força la meva trajectòria vital. Visc amb la Sònia a Sants i sóc pare d'una nena que es diu Sofia i d'un nen que es diu Odon. Actualment faig de promotor de la Iniciativa per a la Reforma horària. Faig de secretari general del Moviment Laic i Progressista (2012-2013), i prèviament de secretari d'organització (2007-2012). Presideixo l'Escola Lliure El Sol (2011-2013). Coordino els programes de la Fundació Ferrer i Guàrdia (2005-2007) i de la Fundació Autònoma Solidària (2002-2003). Formo part de l'impuls inicial de XarxAteneu (2008), del Movimiento Laico y Progresista a Espanya (2010) i del Cercle Pedra Tallada de Palafrugell (2011). Faig de president del Consell de la Joventut de Barcelona (2004-2007) en representació d'Acció Escolta de Catalunya, entitat que també presideixo en la seva primera etapa (2001-2003). Prèviament, lidero la fusió de les dues entitats precedents: Germanor Escolta de Catalunya i Scouts de Catalunya. A la vida municipal faig de vicepresident el Consell de Ciutat de Barcelona (2006-2007) i participo de la gestació del Consell d'Associacions de Barcelona (CAB). He trobat el punt d'equilibri en el liberalisme d'esquerres. Milito al PSC de Barcelona des de 2009 i formo part de la seva Comissió Executiva Nacional des de 2011. Sóc fundador del Moviment Avancem (2012). Estic afiliat a CCOO de Catalunya (des de 1996). Sóc professor del Màster de Lideratge per a la gestió política i social a la UAB (des de 2008), formo part dels departaments d'Ideari i Estratègia de l'Escola Lliure El Sol. També sóc co-director del Programa Anselm Clavé i faig de consultor especialitzat en l'impuls de plans de formació i creixement estratègic d'organitzacions del tercer sector. El meu currículum acadèmic està vinculat al creixement de les persones. Ara faig el doctorat sobre els usos del temps a la UB, dirigit pel Dr. Jordi Ojeda. Prèviament realitzo els estudis de Màster de Mediació i gestió de conflictes en el treball a la Universitat de Cadis (2011), Màster MBA-Executive a la UB (2008), Llicenciatura en Ciències del treball a la UB (2010), Curs de postgrau en Consultoria de negocis (1999) i Diplomatura en Relacions Laborals a la UPF (1998). Analitzo la realitat social i política des del meu bloc “Les idees no viuen sense organització”. Faig columnes al Diario 20 minutos (2004-2010) i col·laboro amb la revista Espai de Llibertat de la Fundació Ferrer i Guàrdia (2004-2010). Actualment em podeu llegir de tant en tant a L'Hora i a E-notícies.

The three things I’ve learned

1

Caràcter i intel·ligència

Superant els debats de Rovira i Virgili i Batista i Roca dels anys 30, l'educació és la formació del caràcter i de la Intel·ligència, ara diríem competències transversals. La vinculació de l’èxit personal amb l’èxit del país és fonamental, cosa que ens ajuda a comprendre la immensa vitalitat de Catalunya. Dit d'una altra manera, és indissociable la formació de cadascun dels individus amb els objectius educatius del país
2

L'educació permet escollir un camí de vida propi

El camí que cal recòrrer com a individu en la mesura que existeix una educació potent és possible traçar-ho. En bona part gràcies a l'escoltisme, un mètode de caràcter iniciàtic, que permet a l'individu ser conscient que cal cremar etapes a la vida i que es plantegen reptes que cal superar progressivament.
3

L'educació ha de progressista i progressiva

L'educació no ha d'adjetivar-se. Ha de ser en essència pública, laica i de qualitat. Però també ha de ser progressista en tant que fomenta el lliurepensament i la ciutadania activa i progressiva en tant que permet l'adopció de compromisos individuals que permetin un superació constant i continuada al llarg del temps.
Other voices from the educational community
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula
Angel Castiñeira Fernandez Angel Castiñeira Fernandez
Director del dept. de Ciències...
Educar és estimar incondicionalment les persones
J. Gil J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
L'educació formal no limita la informal
Nàdia Grau Andrés Nàdia Grau Andrés
Correctora i traductora
Respecte
Roser Juanola Terradellas Roser Juanola Terradellas
Professora UdG
Assumir els conflictes com a quelcom implícit en la naturalesa...
Xavier Sans Antolí Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu
Irma Silvia Torres Lopez Irma Silvia Torres Lopez
Mexican Teacher
The most experimented teachers must work at kindergarten.

More information