Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Isabel Sierra Navarro
Isabel Sierra Navarro
Directora Programes Benestar i Salut Diputació de Barcelona

Soc doctora en Psicologia i he treballat sempre al sector públic en els àmbits del benestar social, especialment en polítiques d'infància i família i, darrerament, a l'àmbit de la salut.

 

The three things I’ve learned

1

Els inicis

La educació entre el naixement i els dos o tres anys de vida es tant ampla i global que es fonamenta en la biología i la salut de l'infant, en l'energia que emet l'afecte que es deriva dels cuidadors/es i en les oportunitats externes per actuar com estímuls. Un element sense l'altre esbiaxa la capacitat de l'infant de desenvolupar tot el seu potencial. Per tant, els programes d'acció haurien de contemplar els tres elements com un tot. cos, emoció i ment, en un contínu hólístic
2

Aprendre

He sapigut el que és "aprendre" passats de llarg els meus anys d'estudiant, quan he vist l'actitut dels fills i altres infants davant el coneixement. Aprendre no es una acció, es una actitut vital. Requereix curiositat, un acompanyament amb connotacions emocionals i la capacitat científica de questionar-se el que se sap, sense pot a trontollar les pròpies creences. Requereix fer-se preguntes constantment, es tingui l'edat que es tingui, arriscant-se a no tenir mai de cara "la veritat", si no a caminar contínuament per anar-la atrapant.
3

Saber

Hi ha força diferència entre el conèixement i el saber. L'ún s'adquireix per mitjans conscients i racionals, malgrat la emoció és el canal de transmissió necessari tant per anar-lo a buscar com per que es quedi amb nosaltes. Saber, però, requereix de l'experiència pròpia, haver transitat per conceptes i raonaments que il.lustren la nostra vida, ens donen resposta a qüestions no esperades i inquietants. A travès de la felicitat, el dolor, la por de les nostres experiències podem caure en la foscor de l'odi i la tristor o adquirir el "saber", pel qual adquirim nous aspectes personals, però també en perdem d'altres, com algunes certeçes, il.lusió o innocencia.
Other voices from the educational community
Aina Tarabini Aina Tarabini
Professora de Sociologia de la UAB
L’abandonament escolar i l’equitat educativa
Ramon Pujades i Beneit Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre...
Pràctica reflexiva
Víctor Ranera i Martín Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'...
Aprendre a aprendre és aprendre aprenent
Paulino Garcia Marin Paulino Garcia Marin
Mestre d'Educació Primaria
L'educació no hi és en els llibres, la trobem en les...
Montserrat Gironell Montserrat Gironell
Mestre de Cicle Inicial
Educar per a la trascendència
David Vilalta Murillo David Vilalta Murillo
Mestre. Formador a l'ICE de...
Aprenentatge i humilitat es donen la mà
Jaume Francesch Subirana Jaume Francesch Subirana
Psicopedagog/President d'ACPO...
Compartir

More information