Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Isabel Sierra Navarro
Isabel Sierra Navarro
Directora Programes Benestar i Salut Diputació de Barcelona

Soc doctora en Psicologia i he treballat sempre al sector públic en els àmbits del benestar social, especialment en polítiques d'infància i família i, darrerament, a l'àmbit de la salut.

 

Las 3 cosas que he aprendido

1

Els inicis

La educació entre el naixement i els dos o tres anys de vida es tant ampla i global que es fonamenta en la biología i la salut de l'infant, en l'energia que emet l'afecte que es deriva dels cuidadors/es i en les oportunitats externes per actuar com estímuls. Un element sense l'altre esbiaxa la capacitat de l'infant de desenvolupar tot el seu potencial. Per tant, els programes d'acció haurien de contemplar els tres elements com un tot. cos, emoció i ment, en un contínu hólístic
2

Aprendre

He sapigut el que és "aprendre" passats de llarg els meus anys d'estudiant, quan he vist l'actitut dels fills i altres infants davant el coneixement. Aprendre no es una acció, es una actitut vital. Requereix curiositat, un acompanyament amb connotacions emocionals i la capacitat científica de questionar-se el que se sap, sense pot a trontollar les pròpies creences. Requereix fer-se preguntes constantment, es tingui l'edat que es tingui, arriscant-se a no tenir mai de cara "la veritat", si no a caminar contínuament per anar-la atrapant.
3

Saber

Hi ha força diferència entre el conèixement i el saber. L'ún s'adquireix per mitjans conscients i racionals, malgrat la emoció és el canal de transmissió necessari tant per anar-lo a buscar com per que es quedi amb nosaltes. Saber, però, requereix de l'experiència pròpia, haver transitat per conceptes i raonaments que il.lustren la nostra vida, ens donen resposta a qüestions no esperades i inquietants. A travès de la felicitat, el dolor, la por de les nostres experiències podem caure en la foscor de l'odi i la tristor o adquirir el "saber", pel qual adquirim nous aspectes personals, però també en perdem d'altres, com algunes certeçes, il.lusió o innocencia.
Otras voces de la comunidad educativa
Gemma Lienas Massot Gemma Lienas Massot
Escriptora
La coeducació
Míriam LLadós Gómez Míriam LLadós Gómez
Diplomada en Treball Social
Imaginació
Jordi Serarols Boada Jordi Serarols Boada
Inspector d'Educació
L’aprenentatge invisible
Assumpta Duran Oller Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola...
La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents
Marina Subirats Martori Marina Subirats Martori
Catedràtica emèrita de sociologia...
Que l'èxit o el fracàs depenen molt més de l'entorn...
Dídac Mateo González Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d...
El perill de l'excessiva confiança en la raó
Marite Guevara Torres Marite Guevara Torres
Directora Fundació Ersília
Motiva amb històries

Más información