Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Isabel Sierra Navarro
Isabel Sierra Navarro
Directora Programes Benestar i Salut Diputació de Barcelona

Soc doctora en Psicologia i he treballat sempre al sector públic en els àmbits del benestar social, especialment en polítiques d'infància i família i, darrerament, a l'àmbit de la salut.

 

Las 3 cosas que he aprendido

1

Els inicis

La educació entre el naixement i els dos o tres anys de vida es tant ampla i global que es fonamenta en la biología i la salut de l'infant, en l'energia que emet l'afecte que es deriva dels cuidadors/es i en les oportunitats externes per actuar com estímuls. Un element sense l'altre esbiaxa la capacitat de l'infant de desenvolupar tot el seu potencial. Per tant, els programes d'acció haurien de contemplar els tres elements com un tot. cos, emoció i ment, en un contínu hólístic
2

Aprendre

He sapigut el que és "aprendre" passats de llarg els meus anys d'estudiant, quan he vist l'actitut dels fills i altres infants davant el coneixement. Aprendre no es una acció, es una actitut vital. Requereix curiositat, un acompanyament amb connotacions emocionals i la capacitat científica de questionar-se el que se sap, sense pot a trontollar les pròpies creences. Requereix fer-se preguntes constantment, es tingui l'edat que es tingui, arriscant-se a no tenir mai de cara "la veritat", si no a caminar contínuament per anar-la atrapant.
3

Saber

Hi ha força diferència entre el conèixement i el saber. L'ún s'adquireix per mitjans conscients i racionals, malgrat la emoció és el canal de transmissió necessari tant per anar-lo a buscar com per que es quedi amb nosaltes. Saber, però, requereix de l'experiència pròpia, haver transitat per conceptes i raonaments que il.lustren la nostra vida, ens donen resposta a qüestions no esperades i inquietants. A travès de la felicitat, el dolor, la por de les nostres experiències podem caure en la foscor de l'odi i la tristor o adquirir el "saber", pel qual adquirim nous aspectes personals, però també en perdem d'altres, com algunes certeçes, il.lusió o innocencia.
Otras voces de la comunidad educativa
Eulàlia Lledó Cunill Eulàlia Lledó Cunill
Professora de secundària jubilada...
El món no és simple, l'aula tampoc
Juan Carlos Palomino Juan Carlos Palomino
Consultor de Innovación Educativa
El alumno es el centro
Mireia Hugas Claparols Mireia Hugas Claparols
Tutora i professora de PQPI
AVANÇAR CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA, DE VERITAT
Guida Al·lès Pons Guida Al·lès Pons
Formadora
Els centres avancen si tenen un somni
Màrius Martínez Muñoz Màrius Martínez Muñoz
Professor titular Orientació...
L'èmfasi en l'aprenentatge
Anna-Bel Carbonell Rios Anna-Bel Carbonell Rios
Directora de la Fundació Comtal....
Educar és construir
Luis Antonio Medina Gonzalez Luis Antonio Medina Gonzalez
Profesor-lider. Profesor primario
RESPETO A LOS SABERES ANCESTRALES

Más información