Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Isabel Sierra Navarro
Isabel Sierra Navarro
Directora Programes Benestar i Salut Diputació de Barcelona

Soc doctora en Psicologia i he treballat sempre al sector públic en els àmbits del benestar social, especialment en polítiques d'infància i família i, darrerament, a l'àmbit de la salut.

 

Las 3 cosas que he aprendido

1

Els inicis

La educació entre el naixement i els dos o tres anys de vida es tant ampla i global que es fonamenta en la biología i la salut de l'infant, en l'energia que emet l'afecte que es deriva dels cuidadors/es i en les oportunitats externes per actuar com estímuls. Un element sense l'altre esbiaxa la capacitat de l'infant de desenvolupar tot el seu potencial. Per tant, els programes d'acció haurien de contemplar els tres elements com un tot. cos, emoció i ment, en un contínu hólístic
2

Aprendre

He sapigut el que és "aprendre" passats de llarg els meus anys d'estudiant, quan he vist l'actitut dels fills i altres infants davant el coneixement. Aprendre no es una acció, es una actitut vital. Requereix curiositat, un acompanyament amb connotacions emocionals i la capacitat científica de questionar-se el que se sap, sense pot a trontollar les pròpies creences. Requereix fer-se preguntes constantment, es tingui l'edat que es tingui, arriscant-se a no tenir mai de cara "la veritat", si no a caminar contínuament per anar-la atrapant.
3

Saber

Hi ha força diferència entre el conèixement i el saber. L'ún s'adquireix per mitjans conscients i racionals, malgrat la emoció és el canal de transmissió necessari tant per anar-lo a buscar com per que es quedi amb nosaltes. Saber, però, requereix de l'experiència pròpia, haver transitat per conceptes i raonaments que il.lustren la nostra vida, ens donen resposta a qüestions no esperades i inquietants. A travès de la felicitat, el dolor, la por de les nostres experiències podem caure en la foscor de l'odi i la tristor o adquirir el "saber", pel qual adquirim nous aspectes personals, però també en perdem d'altres, com algunes certeçes, il.lusió o innocencia.
Otras voces de la comunidad educativa
Magda Minguet Magda Minguet
Professora secundària
Que els que ens dediquem a ensenyar no podem parar d’aprendre
Núria Alart i Guasch Núria Alart i Guasch
Professora de secundària
La importància de l’autoconeixement per a l’aprenentatge al...
BLANCA PIEDRA ASTUDILLO
PROFESORA DE PRIMERO DE BASICA
ACOMPAÑAMIENTO EN LA EDUCACION
Berta de Dios Garcia Berta de Dios Garcia
Professora d'anglès, tutora i...
La importància de les emocions
Julio Fermin Gualan Tene Julio Fermin Gualan Tene
Profesor-Líder Licenciado en...
Educar para la Dignificacion de la Persona
Pedro de Haro Pedro de Haro
Director gerent Associació de...
Les colònies, escoles de convivència
Antònia Darnés Surroca Antònia Darnés Surroca
Psicopedagoga, Escola Andorrana,...
Només amb una escola pública forta, majoritària i prestigiada...

Más información