Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Guida Al·lès Pons
Guida Al·lès Pons
Formadora
Llicenciada en Pedagogia. Acompanya processos formatius a centres centrats en la millora a partir de les competències bàsiques. Ha copublicat el llibre Ordinadors a les aules (Graó).

Las 3 cosas que he aprendido

1

Els centres avancen si tenen un somni

Els centres avancen quan la resposta a les preguntes Per què faig classes? Per què sóc de l´equip directiu? forma part d´un somni arrelat en les il·lusions personals i una convicció ètica. Com diu A. Hargreaves: “Luther King no tenia un pla estratègic. Tenia un somni”. No és la meva aula, sinó el meu centre. No el meu centre sinó el meu barri. No el meu barri sinó el meu país. Això els dóna resistència al desànim.
2

Els centres avancen si estimen la cultura

Els continguts no es veuen com la matèria que em toca explicar sinó que formen part dels interessos més profunds dels docents. Quan els docents han emprat els continguts com una eina per comprendre la vida, no van a cobrir matèria sinó a descobrir el pensament dels alumnes per aconseguir que es faixin càrrec del procés d´aprendre, com han fet ells. Saben quines són les dificultats per aprendre en la societat de la distracció perquè les han patides en pròpia pell, i coneixen estratègies per superar-les i gestionar el temps i la motivació. Per això ensenyen a pensar a través dels continguts. Per això, mai deixen de llegir, aprendre i formar-se.
3

Els centres avancen si l'avaluació forma part de la vida

No consideren l´avaluació com una tasca escolar sinó com una pràctica de la vida quotidiana que serveix per comprendre’s a un mateix i avançar. Tenen l´hàbit d´autoavaluar-se en tots els àmbits de la vida. Al centre tenen un clima de prou confiança com per autoavaluar-se i compartir les seves pors i il·lusions amb franquesa. Per això el pes de la gestió del centre recau en un grup ampli. I el pes de la gestió de l´aula recau en els alumnes. Líders que creen líders.
Otras voces de la comunidad educativa
Natàlia Gomà Argilaga Natàlia Gomà Argilaga
Psicòloga social
Disseny d’una política pública de proximitat des de les...
Marta Casas Castañé Marta Casas Castañé
Antropòloga, especialitzada en...
Tothom té cabuda a l'aula
Antoni Verger Antoni Verger
Investigador al Departament de...
El finançament educatiu com a política d’equitat primordial
Luis Antonio Medina Gonzalez Luis Antonio Medina Gonzalez
Profesor-lider. Profesor primario
RESPETO A LOS SABERES ANCESTRALES
Olga Pascual i Vallès Olga Pascual i Vallès
Mestra de primària
Cal donar veu a totes les famílies
Oscar Martínez Rivera Oscar Martínez Rivera
Professor de la Facultat Pere...
Capacitat resilient de les persones
Maria Ojuel Solsona Maria Ojuel Solsona
Professora de geografia i història...
Fer alumnes reflexius i creatius

Más información