Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Guida Al·lès Pons
Guida Al·lès Pons
Formadora
Llicenciada en Pedagogia. Acompanya processos formatius a centres centrats en la millora a partir de les competències bàsiques. Ha copublicat el llibre Ordinadors a les aules (Graó).

Les tres coses que he après

1

Els centres avancen si tenen un somni

Els centres avancen quan la resposta a les preguntes Per què faig classes? Per què sóc de l´equip directiu? forma part d´un somni arrelat en les il·lusions personals i una convicció ètica. Com diu A. Hargreaves: “Luther King no tenia un pla estratègic. Tenia un somni”. No és la meva aula, sinó el meu centre. No el meu centre sinó el meu barri. No el meu barri sinó el meu país. Això els dóna resistència al desànim.
2

Els centres avancen si estimen la cultura

Els continguts no es veuen com la matèria que em toca explicar sinó que formen part dels interessos més profunds dels docents. Quan els docents han emprat els continguts com una eina per comprendre la vida, no van a cobrir matèria sinó a descobrir el pensament dels alumnes per aconseguir que es faixin càrrec del procés d´aprendre, com han fet ells. Saben quines són les dificultats per aprendre en la societat de la distracció perquè les han patides en pròpia pell, i coneixen estratègies per superar-les i gestionar el temps i la motivació. Per això ensenyen a pensar a través dels continguts. Per això, mai deixen de llegir, aprendre i formar-se.
3

Els centres avancen si l'avaluació forma part de la vida

No consideren l´avaluació com una tasca escolar sinó com una pràctica de la vida quotidiana que serveix per comprendre’s a un mateix i avançar. Tenen l´hàbit d´autoavaluar-se en tots els àmbits de la vida. Al centre tenen un clima de prou confiança com per autoavaluar-se i compartir les seves pors i il·lusions amb franquesa. Per això el pes de la gestió del centre recau en un grup ampli. I el pes de la gestió de l´aula recau en els alumnes. Líders que creen líders.
Altres veus de la comunitat educativa
Xavier Besalú Costa
Professor de Pedagogia a la...
La relació personal és important
Nancy Auquilla Galán Nancy Auquilla Galán
Docente
Educación transformada
Carme Porta Abad Carme Porta Abad
Cap de Comunicació
L'aprenentatge és vital
Xavier Àvila i Morera Xavier Àvila i Morera
Mestre i professor a Blanquerna (...
El bon mestre del tercer mil·lenni no ha de ser tant un bon...
Esther Garcia Navarro Esther Garcia Navarro
Formadora especialitzada en...
L'impacte emocional entre mestres i estudiants
Xavier Masllorens Escubós Xavier Masllorens Escubós
Director general Educació Sense...
L'equilibri entre saviesa i felicitat és fonamental
Josep Joan Moreso Mateos Josep Joan Moreso Mateos
Catedràtic de Filosofia del Dret....
L'educació genera benestar

Més informació