Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Guida Al·lès Pons
Guida Al·lès Pons
Formadora
Llicenciada en Pedagogia. Acompanya processos formatius a centres centrats en la millora a partir de les competències bàsiques. Ha copublicat el llibre Ordinadors a les aules (Graó).

The three things I’ve learned

1

Els centres avancen si tenen un somni

Els centres avancen quan la resposta a les preguntes Per què faig classes? Per què sóc de l´equip directiu? forma part d´un somni arrelat en les il·lusions personals i una convicció ètica. Com diu A. Hargreaves: “Luther King no tenia un pla estratègic. Tenia un somni”. No és la meva aula, sinó el meu centre. No el meu centre sinó el meu barri. No el meu barri sinó el meu país. Això els dóna resistència al desànim.
2

Els centres avancen si estimen la cultura

Els continguts no es veuen com la matèria que em toca explicar sinó que formen part dels interessos més profunds dels docents. Quan els docents han emprat els continguts com una eina per comprendre la vida, no van a cobrir matèria sinó a descobrir el pensament dels alumnes per aconseguir que es faixin càrrec del procés d´aprendre, com han fet ells. Saben quines són les dificultats per aprendre en la societat de la distracció perquè les han patides en pròpia pell, i coneixen estratègies per superar-les i gestionar el temps i la motivació. Per això ensenyen a pensar a través dels continguts. Per això, mai deixen de llegir, aprendre i formar-se.
3

Els centres avancen si l'avaluació forma part de la vida

No consideren l´avaluació com una tasca escolar sinó com una pràctica de la vida quotidiana que serveix per comprendre’s a un mateix i avançar. Tenen l´hàbit d´autoavaluar-se en tots els àmbits de la vida. Al centre tenen un clima de prou confiança com per autoavaluar-se i compartir les seves pors i il·lusions amb franquesa. Per això el pes de la gestió del centre recau en un grup ampli. I el pes de la gestió de l´aula recau en els alumnes. Líders que creen líders.
Other voices from the educational community
Jordi Jubany i Vila Jordi Jubany i Vila
Mestre, Antropòleg i Assessor TIC.
Aprendre a aprendre al llarg de la vida
Sarai Samper Sierra Sarai Samper Sierra
Sociòloga
Els infants aprenen més fàcilment que els adults. Un mite a...
Carme Carbonell Serrat Carme Carbonell Serrat
mestra de l'Escola La Sínia...
Tots els infants poden aprendre si l'escola s’ha...
Francesc Balagué Francesc Balagué
Invesitigador i Formador,...
Oberta al món
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Clàudia Turró Ortega Clàudia Turró Ortega
Psicòloga social i coach
A respectar la diferència
Artur Parcerisa Aran Artur Parcerisa Aran
Professor del Departament de...
Cal dedicar temps i espais per pensar en els per què

More information