Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep Manuel Prats
Josep Manuel Prats
President - Fapel

Pare de família, advocat i implicat en l'educació, per convicció i per passió. 

Les tres coses que he après

1

Confiança i somriure

Cal confiar en les persones, oferint-los a donar el millor de sí mateixos, posant el llistó tan alt com puguin arribar a superar. Això implica conèixer molt bé els fills, dedicar temps, escoltar, mirar i estimar. Amb la confiança el ajudem a saber que, si fallen, cal aixecar-se i continuar.
2

Educació i Exigència

Amb la confiança i l'estimació, l'exigència es torna suau, raonable, natural i necessària. Els fills demanen exigència, sovint contradictòriament quan són adolescents, però la necessiten i ens reclamen coherència als adults. Ens miren, reptant-nos, i esperen exigència i coherència, encara que protestin. Cal exigir per educar la tolerància a la frustració. Necessiten saber guanyar i perdre.
3

Avaluació o conseqüències

Avaluació o saber acceptar les conseqüències dels propis actes. Quan l'educador dona mitjans (confiança, estimació, exigència i recursos), hem de demanar els resultats que cadascú pot donar. I acceptar el seu triomf o el seu fracàs. I ensenyar a seguir o bé a tornar a començar. Només millorem quan sabem on podem millorar.
Altres veus de la comunitat educativa
Marta Masoliver Brutau Marta Masoliver Brutau
Mestra
Som un mirall
Marc Franco Sola Marc Franco Sola
Professor de Grau d'Educació...
Educar és diferent a ensenyar.
Jordi Serarols Boada Jordi Serarols Boada
Inspector d'Educació
L’aprenentatge invisible
Montserrat Gironell Montserrat Gironell
Mestre de Cicle Inicial
Educar per a la trascendència
Mª Rosa Buxarrais Estrada Mª Rosa Buxarrais Estrada
Catedràtica d'universitat
L’educació és responsabilitat de la família
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La educación no será una imposición.
Deysi Adelaida Cabrera Meza
inspectora general/ Lic....
Aprendizaje

Més informació