Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep Manuel Prats
Josep Manuel Prats
President - Fapel

Pare de família, advocat i implicat en l'educació, per convicció i per passió. 

Les tres coses que he après

1

Confiança i somriure

Cal confiar en les persones, oferint-los a donar el millor de sí mateixos, posant el llistó tan alt com puguin arribar a superar. Això implica conèixer molt bé els fills, dedicar temps, escoltar, mirar i estimar. Amb la confiança el ajudem a saber que, si fallen, cal aixecar-se i continuar.
2

Educació i Exigència

Amb la confiança i l'estimació, l'exigència es torna suau, raonable, natural i necessària. Els fills demanen exigència, sovint contradictòriament quan són adolescents, però la necessiten i ens reclamen coherència als adults. Ens miren, reptant-nos, i esperen exigència i coherència, encara que protestin. Cal exigir per educar la tolerància a la frustració. Necessiten saber guanyar i perdre.
3

Avaluació o conseqüències

Avaluació o saber acceptar les conseqüències dels propis actes. Quan l'educador dona mitjans (confiança, estimació, exigència i recursos), hem de demanar els resultats que cadascú pot donar. I acceptar el seu triomf o el seu fracàs. I ensenyar a seguir o bé a tornar a començar. Només millorem quan sabem on podem millorar.
Altres veus de la comunitat educativa
Rosa Alexandra Saltos Chacán
Docente
La educación debe ser una celebración de la vida
Mª Núria Valls Molins Mª Núria Valls Molins
Educació de Persones Adultes
Avaluar competències
Xavier Melgarejo Xavier Melgarejo
Psicòleg escolar i professor
L’escola ha de ser un espai de llibertat i d’afecte
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Xavier Sans Antolí Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu
Míriam LLadós Gómez Míriam LLadós Gómez
Diplomada en Treball Social
Imaginació
Óscar Boluda Ivars Óscar Boluda Ivars
Profesor de FP y Coordinador TIC
Afectos

Més informació