Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep Manuel Prats
Josep Manuel Prats
President - Fapel

Pare de família, advocat i implicat en l'educació, per convicció i per passió. 

Las 3 cosas que he aprendido

1

Confiança i somriure

Cal confiar en les persones, oferint-los a donar el millor de sí mateixos, posant el llistó tan alt com puguin arribar a superar. Això implica conèixer molt bé els fills, dedicar temps, escoltar, mirar i estimar. Amb la confiança el ajudem a saber que, si fallen, cal aixecar-se i continuar.
2

Educació i Exigència

Amb la confiança i l'estimació, l'exigència es torna suau, raonable, natural i necessària. Els fills demanen exigència, sovint contradictòriament quan són adolescents, però la necessiten i ens reclamen coherència als adults. Ens miren, reptant-nos, i esperen exigència i coherència, encara que protestin. Cal exigir per educar la tolerància a la frustració. Necessiten saber guanyar i perdre.
3

Avaluació o conseqüències

Avaluació o saber acceptar les conseqüències dels propis actes. Quan l'educador dona mitjans (confiança, estimació, exigència i recursos), hem de demanar els resultats que cadascú pot donar. I acceptar el seu triomf o el seu fracàs. I ensenyar a seguir o bé a tornar a començar. Només millorem quan sabem on podem millorar.
Otras voces de la comunidad educativa
Montserrat Fisas Ollé Montserrat Fisas Ollé
Docent en Educació de persones...
S’ha de garantir l’educació bàsica de totes les persones adultes...
Noemí Sas Castilleja Noemí Sas Castilleja
Gestora cultural.
DIWO també (i sobretot en) educació
Ramon Rial i Carbonell Ramon Rial i Carbonell
Coordinació Escoles Vedruna....
Tenim una oportunitat
Guida Al·lès Pons Guida Al·lès Pons
Formadora
Els centres avancen si tenen un somni
Olmedo Eugenio Domínguez
Asesor Educativo
La educación debe ser impartida con ternura
Ismael Peña-López Ismael Peña-López
Professor de la Universitat Oberta...
L'ofici d'aprendre
Óscar Chaparro Carrera Óscar Chaparro Carrera
Etudiant de doble grau d'...
El respecte a les necessitats de cadascú

Más información