Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep Manuel Prats
Josep Manuel Prats
President - Fapel

Pare de família, advocat i implicat en l'educació, per convicció i per passió. 

Las 3 cosas que he aprendido

1

Confiança i somriure

Cal confiar en les persones, oferint-los a donar el millor de sí mateixos, posant el llistó tan alt com puguin arribar a superar. Això implica conèixer molt bé els fills, dedicar temps, escoltar, mirar i estimar. Amb la confiança el ajudem a saber que, si fallen, cal aixecar-se i continuar.
2

Educació i Exigència

Amb la confiança i l'estimació, l'exigència es torna suau, raonable, natural i necessària. Els fills demanen exigència, sovint contradictòriament quan són adolescents, però la necessiten i ens reclamen coherència als adults. Ens miren, reptant-nos, i esperen exigència i coherència, encara que protestin. Cal exigir per educar la tolerància a la frustració. Necessiten saber guanyar i perdre.
3

Avaluació o conseqüències

Avaluació o saber acceptar les conseqüències dels propis actes. Quan l'educador dona mitjans (confiança, estimació, exigència i recursos), hem de demanar els resultats que cadascú pot donar. I acceptar el seu triomf o el seu fracàs. I ensenyar a seguir o bé a tornar a començar. Només millorem quan sabem on podem millorar.
Otras voces de la comunidad educativa
Carme Barba Corominas Carme Barba Corominas
Mestra
Ser crítics per aprendre a mirar
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Marite Guevara Torres Marite Guevara Torres
Directora Fundació Ersília
Motiva amb històries
Damià Perpinyà Damià Perpinyà
Tècnic docent en el Servei de...
L’alumne protagonista
Deysi Adelaida Cabrera Meza
inspectora general/ Lic....
Aprendizaje
Emili Avilés Cutillas Emili Avilés Cutillas
Mestre de Primària
Família i escola, claus de la millora de la societat
Francesc Colomé Montserrat Francesc Colomé Montserrat
Inspector d'educació
D’una educació que ha de canviar el mon a un mon que ha canviat...

Más información