Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Toni Beltran Soldevila
Toni Beltran Soldevila
Director col·legi La Salle
Vaig estudiar biologia i fa 20 anys que sóc professor. Vaig començar a fer classes en els darrers anys d’aplicació del BUP, el COU i la formació professional. He viscut la implantació i evolució de la darrera reforma educativa i l’arribada de les noves tecnologies a l’aula des del rol de tutor, de coordinador pedagògic, cap d’estudis i darrerament com a director del col•legi.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Hem de fer que a les escoles no sigui un lloc on s’ensenyi sinó un lloc on s’aprengui.

Hem d’aconseguir que l’alumne desenvolupi la capacitat d’aprendre a aprendre, una capacitat molt relacionada amb l’emprenedoria. Hem d’educar als joves pensant que seran eterns aprenents. El rol del professor ha de ser el del motivador, el provocador de l’aprenentatge, el de l’acompanyant , i l’alumne ha de ser el protagonista de les classes i de l’escola. Hem de lligar l’aprenentatge amb les experiències i les emocions. És més important que han après als alumnes, quines ganes de saber he despertat en ells que no el que he explicat.
2

Ja no és important allò que sap l’alumne, sinó el que és capaç de fer amb el que sap

L’accés a la informació mitjançant les noves tecnologies ha fet canviar el valor del coneixement. Hem de treballar per tal que els alumnes entenguin els continguts i siguin capaços d’utilitzar-los i aplicar-los reproduint models i idees o solucionant problemes. Però també que siguin creatius i innovadors, proposant nous models i noves respostes.
3

El professor ha de ser un líder en el seu àmbit d’actuació

Tot docent ha de tenir capacitat de lideratge. Ha de ser una persona valorada i prestigiada per part del alumne i una persona que estima i ajuda als seus alumnes. Ha de motivar als alumnes i crear equip.
Otras voces de la comunidad educativa
Marc Alcaraz Diez Marc Alcaraz Diez
Monitor i Responsable d'esplai
Les emocions són irrenunciables
Mirta S. Lojo Suárez Mirta S. Lojo Suárez
Psicopedagoga. Doctora en Ciències...
La convivència en un entorn de respecte, comunicació i col•...
Carles Barba Boada Carles Barba Boada
Vicepresident Fundació Catalana de...
Més enllà de l'escola, en el lleure hi ha vida educativa
Marina Tomàs i Folch Marina Tomàs i Folch
Professora
Valors i cultura professional educativa
Carme Barba Corominas Carme Barba Corominas
Mestra
Ser crítics per aprendre a mirar
Jaume Mor  Sancho Jaume Mor Sancho
Planificació Educativa Ajuntament...
El pes de cadascun dels factors.
Montse Riera Torrecillas Montse Riera Torrecillas
Pedagoga
Són més importants els procediments que els continguts

Más información