Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Toni Beltran Soldevila
Toni Beltran Soldevila
Director col·legi La Salle
Vaig estudiar biologia i fa 20 anys que sóc professor. Vaig començar a fer classes en els darrers anys d’aplicació del BUP, el COU i la formació professional. He viscut la implantació i evolució de la darrera reforma educativa i l’arribada de les noves tecnologies a l’aula des del rol de tutor, de coordinador pedagògic, cap d’estudis i darrerament com a director del col•legi.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Hem de fer que a les escoles no sigui un lloc on s’ensenyi sinó un lloc on s’aprengui.

Hem d’aconseguir que l’alumne desenvolupi la capacitat d’aprendre a aprendre, una capacitat molt relacionada amb l’emprenedoria. Hem d’educar als joves pensant que seran eterns aprenents. El rol del professor ha de ser el del motivador, el provocador de l’aprenentatge, el de l’acompanyant , i l’alumne ha de ser el protagonista de les classes i de l’escola. Hem de lligar l’aprenentatge amb les experiències i les emocions. És més important que han après als alumnes, quines ganes de saber he despertat en ells que no el que he explicat.
2

Ja no és important allò que sap l’alumne, sinó el que és capaç de fer amb el que sap

L’accés a la informació mitjançant les noves tecnologies ha fet canviar el valor del coneixement. Hem de treballar per tal que els alumnes entenguin els continguts i siguin capaços d’utilitzar-los i aplicar-los reproduint models i idees o solucionant problemes. Però també que siguin creatius i innovadors, proposant nous models i noves respostes.
3

El professor ha de ser un líder en el seu àmbit d’actuació

Tot docent ha de tenir capacitat de lideratge. Ha de ser una persona valorada i prestigiada per part del alumne i una persona que estima i ajuda als seus alumnes. Ha de motivar als alumnes i crear equip.
Otras voces de la comunidad educativa
Josep Sánchez Malagón Josep Sánchez Malagón
Professor de Ciències de l'...
La millor forma d'aprendre és mitjançant el moviment
Victòria Oliu Subiranas Victòria Oliu Subiranas
Professora de matemàtiques a ESO i...
Preguntar i escoltar a l'alumnat
Ramon Terrassa i Cusí Ramon Terrassa i Cusí
Director general d'Acció...
El sentit de comunitat.
Antoni Verger Antoni Verger
Investigador al Departament de...
El finançament educatiu com a política d’equitat primordial
Josep Manuel Prats Josep Manuel Prats
President - Fapel
Si la família tria de debò, s'implica
Neus Lorenzo Galés Neus Lorenzo Galés
Cap de Serveis de Llengües...
El lideratge educatiu ha d'orientar la transformació social...
fabian macias garcía
Docente
EMPATÍA.-

Más información