Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Carme Mayugo i Majó
Carme Mayugo i Majó
Educomunicadora
Carme Mayugo és educomunicadora i experiodista. Dissenya i coordina processos de creació audiovisual participativa des de fa més de 15 anys, sobretot com a coordinadora de Teleduca. Educació i Comunicació SCP. Des de 1998, ha exercit com a formadora sobre llenguatges i suports mediàtics per a diverses institucions, aplicant metodologies col•laboratives, l'aprendre fent i dinàmiques vivencials. També és professora de documental d'autoproducció des de 2005. És investigadora del grup Cidadanía e Comunicación de la Universitat de Santiago de Compostela i integrant de la xarxa REAL_CODE, especialitzada en comunitat, comunicació i desenvolupament.

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'educació com a experiència de vida

En un món tan complex i canviant com el que vivim, l'educació demana, cada cop més, no circumscriure's ni en espais concrets ni en moments determinats de la nostra vida. Ho abraça tot, perquè tota experiència, qualsevol vivència pot resultar molt educativa. En aquest sentit, el fet educatiu se'ns presenta com una experiència de vida, un aprendre mentre fem, un seguit d'emocions i sensacions, un viure i saber saber al mateix temps, un cúmul d'experimentacions compartides i gaudides.
2

La interacció social com a esdeveniment educatiu

Conèixer-nos i reconèixer-nos les unes a les altres per viure plegades és una tasca educativa tan emocionant com necessària. Per això, el foment de la dinamització comunitària i la interrelació humana entre les persones i els col·lectius socials obre un camí apassionant i ple de possibilitats emancipadores. Si, a més, ho aconseguim fer mitjançant l'ús dels llenguatges artístics i dels mèdia com a vehicles d’experimentació i coneixement envers el nostre entorn sociocultural, obrim de bat a bat les portes de l'aprenentatge significatiu.
3

La educomunicació com a eina de dinamització comunitària

Els mèdia i les tecnologies ocupen una gran part del temps a la nostra societat, però no sempre des d’usos prou creatius i alliberadors. L'educomunicació com a eina de dinamització comunitària ofereix a les persones i els col·lectius socials possibilitats de desenvolupar un rol actiu i fortament propositiu, de presa de decisions. Un domini dels llenguatges i les formes expressives ens proporciona instruments comunicatius i expressius per actuar com a agents transformadors, fent-ho des de la nostra quotidianitat i generant discursos propis. Així, de mica en mica, contribuïm a fer emergir col·lectivament un gran entramat de creacions i idees sorgides del nostre entorn, amb continguts molt diversos, reflexions profundes, visions crítiques, exercicis de llibertat, vies d’autorepresentació, creacions interculturals i mestisses, expressions identitàries múltiples, etc.
Otras voces de la comunidad educativa
J. Gil J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
L'educació formal no limita la informal
María Lucrecia Tigse Caillagua María Lucrecia Tigse Caillagua
Docente de EGB
Educación para la vida
Marta López Dalamau Marta López Dalamau
Mestra d'Educació Infantil i...
L'ús que en fem dels recursos materials
Núria Alart i Guasch Núria Alart i Guasch
Professora de secundària
La importància de l’autoconeixement per a l’aprenentatge al...
Tura Badosa Moret Tura Badosa Moret
Professora d'Història....
L’escola com a lloc de convivència i creixement
Teresa Calveras Teresa Calveras
Mestra, ara retirada
Escoltar l'alumnat
Francesc Vilà Francesc Vilà
Director Sociosanitari
Que l’escola és un lloc privilegiat per escatir la oportunitat d...

Más información