Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Lluís Tarín
Lluís Tarín
Assessor especialitzat en Tecnologia Educativa i Desenvolupament Directiu
Sóc assessor extern en lideratge i estratègia a la Fundació Jesuïtes Educació (www.fje.edu/Fje). Ajudo a coordinar l’“Editorial Board” del portal de “e-Learning” i “Learning papers” de la Comunitat Europea (www.elearningeuropa.info). Estic especialitzat en Tecnologia Educativa i Desenvolupament Directiu.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el perquè porta a situacions sense sentit

Ocupar-se del com crear l'escola del demà sense tenir clar prèviament què volem i el perquè ho volem, condueix sovint a trobar solucions sense sentit i de poca transcendència. Cal dedicar temps per discernir quina mena d’escola volem i el perquè. L’anàlisi l’hem de fer entre tots els actors i les persones implicades: famílies, alumnes, professorat i educadors no docents. El què i el perquè tenen a veure amb els valors personals i col•lectius i també amb el compromís de justícia i de millora social.
2

Liderar el camí per crear l'escola del demà és menys tècnic i didàctic i més de convenciments i valors

Liderar els canvis per crear l'escola del demà no és una qüestió només d'aplicar solucions tècniques i didàctiques sinó més aviat de transformar valors, actituds i la cultura de les persones implicades. L’escola del demà comporta pèrdues i manteniment del què ara fem. Demana aprendre, en un camí ple d’incerteses, per assaig i error. Liderar aquest procés vol dir tornar la paraula als actors i ajudar a identificar la mena de repte que es presenta i estructurar les preguntes i els temes fonamentals.
3

Cal treball i compromís en equip de tot el professorat per crear l'escola del demà

Davant de l’individualisme que caracteritza sovint el treball docent cal promoure el treball col•laboratiu. La col•laboració en grups aïllats propiciats per dispositius i estructures departamentals o de cicles fomenten la balcanització dels centres i no ajuden prou a la creació de l’escola del demà. Els projectes col•lectius de caire innovador ajuden a reforçar actituds de diàleg entre companys i impulsen estructures molt més horitzontals. Treballar en projectes comuns és la clau per un canvi efectiu. El treball i compromís en equip de tot el professorat ajuda molt més a crear l'escola del demà que el treball i compromís individual.
Otras voces de la comunidad educativa
Wilson Marcelo Pozo Enriquez
Profesor
el curriculum tiene que ser flexible
Xavier Àvila i Morera Xavier Àvila i Morera
Mestre i professor a Blanquerna (...
El bon mestre del tercer mil·lenni no ha de ser tant un bon...
Raquel Moreno Raquel Moreno
Consultora de D-CAS
L’escola de la vida
Olmedo Eugenio Domínguez
Asesor Educativo
La educación debe ser impartida con ternura
gemma vidal i oltra gemma vidal i oltra
Quasi educadora social a l'...
L'educador com "a passador" de cultura
Mireia Hugas Claparols Mireia Hugas Claparols
Tutora i professora de PQPI
AVANÇAR CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA, DE VERITAT
Roser Canals Cabau Roser Canals Cabau
professora de ciències socials i...
Les didàctiques específiques claus en la formació del professorat

Más información