Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Lluís Tarín
Lluís Tarín
Assessor especialitzat en Tecnologia Educativa i Desenvolupament Directiu
Sóc assessor extern en lideratge i estratègia a la Fundació Jesuïtes Educació (www.fje.edu/Fje). Ajudo a coordinar l’“Editorial Board” del portal de “e-Learning” i “Learning papers” de la Comunitat Europea (www.elearningeuropa.info). Estic especialitzat en Tecnologia Educativa i Desenvolupament Directiu.

Les tres coses que he après

1

Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el perquè porta a situacions sense sentit

Ocupar-se del com crear l'escola del demà sense tenir clar prèviament què volem i el perquè ho volem, condueix sovint a trobar solucions sense sentit i de poca transcendència. Cal dedicar temps per discernir quina mena d’escola volem i el perquè. L’anàlisi l’hem de fer entre tots els actors i les persones implicades: famílies, alumnes, professorat i educadors no docents. El què i el perquè tenen a veure amb els valors personals i col•lectius i també amb el compromís de justícia i de millora social.
2

Liderar el camí per crear l'escola del demà és menys tècnic i didàctic i més de convenciments i valors

Liderar els canvis per crear l'escola del demà no és una qüestió només d'aplicar solucions tècniques i didàctiques sinó més aviat de transformar valors, actituds i la cultura de les persones implicades. L’escola del demà comporta pèrdues i manteniment del què ara fem. Demana aprendre, en un camí ple d’incerteses, per assaig i error. Liderar aquest procés vol dir tornar la paraula als actors i ajudar a identificar la mena de repte que es presenta i estructurar les preguntes i els temes fonamentals.
3

Cal treball i compromís en equip de tot el professorat per crear l'escola del demà

Davant de l’individualisme que caracteritza sovint el treball docent cal promoure el treball col•laboratiu. La col•laboració en grups aïllats propiciats per dispositius i estructures departamentals o de cicles fomenten la balcanització dels centres i no ajuden prou a la creació de l’escola del demà. Els projectes col•lectius de caire innovador ajuden a reforçar actituds de diàleg entre companys i impulsen estructures molt més horitzontals. Treballar en projectes comuns és la clau per un canvi efectiu. El treball i compromís en equip de tot el professorat ajuda molt més a crear l'escola del demà que el treball i compromís individual.
Altres veus de la comunitat educativa
Roser Juanola Terradellas Roser Juanola Terradellas
Professora UdG
Assumir els conflictes com a quelcom implícit en la naturalesa...
Mª Núria Valls Molins Mª Núria Valls Molins
Educació de Persones Adultes
Avaluar competències
Albert Carreño Pio Albert Carreño Pio
Mestre d'educació física /...
La importància de raonar i opinar
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La Educación empieza por el ejemplo
Jordi Domènech Casal Jordi Domènech Casal
Professor de Secundària i formador...
Fer més potent el sentit comú, no substituir-lo
Núria Roca i Caparà Núria Roca i Caparà
Professora Escola Universitària
Relació mantinguda entre famílies i tutors
jorge patricio pineida mena jorge patricio pineida mena
docente
la educación es un juego del aprendizaje

Més informació