Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Noemí Sas Castilleja
Noemí Sas Castilleja
Gestora cultural.
Sóc historiadora de l'art, he treballat en projectes culturals a diferents països, en moltes ocasions relacionats directa o indirectament amb l'educació. Coordino el projecte "Filmoteca per a les escoles" de la Filmoteca de Catalunya des del seu naixement, per tal de difondre la cultura cinematogràfica entre el públic escolar http://www.filmoteca.cat/web/serveis-educatius/filmoteca-per-a-les-escoles

Las 3 cosas que he aprendido

1

DIWO també (i sobretot en) educació

El model del "do it yourself", tan de moda darrerament en tots els àmbits, ja fa un temps que ha evolucionat cap al "do it with others": "fes-ho juntament amb els altres". En altres paraules: l'aprenentatge experiencial, autònom i col.laboratiu és molt més efectiu que el traspàs unidireccional d'informació. Cal buscar estratègies per aplicar-lo en tots els àmbits de l'educació, siguem facilitadors de processos d'aprenentatge, no transmissors d'informació.
2

Provocant: crear contextos favorables a l'aprenentatge actiu

Posar en valor la capacitat de descobriment generant un espai lúdic i de confiança; qüestionar allò establert per a facilitar l'aprenentatge autònom; trencar formats tradicionals; sorprendre i interpel.lar per posar en valor totes les opinions; integrar el coneixement previ del grup; acollir allò inesperat per encetar una altra via de diàleg. En definitiva, crear contextos "provocadors" per a fer sorgir el coneixement. Aprendre com a repte.
3

Cap a un procés d'aprenentatge "open-source"

Es poden tenir idees molt bones, però no tenir en compte el context on s'aplicaran, les característiques de l'entorn i, sobretot, les resistències psicològiques al projecte, poden convertir-les fàcilment en intents fallits. Plantejar l'aprenentatge com un procés continu de millora en diversos passos (planificar, aterrar les idees, provar, avaluar i millorar l'experiència) i fer-ho en col.laboració amb totes les parts implicades i en totes les fases del procés, és el repte veritable.
Otras voces de la comunidad educativa
Ana Ayuste González Ana Ayuste González
Titular d'Universitat
L’aprenentatge permanent com una tasca personal i social...
Pere Arcas Blanch Pere Arcas Blanch
Cap de projectes d'...
L'Educació té molt a veure amb la superació de pors
Sarai Samper Sierra Sarai Samper Sierra
Sociòloga
Els infants aprenen més fàcilment que els adults. Un mite a...
Juli Palou Sangrà Juli Palou Sangrà
Professor Titular Universitat...
Entorns i persones
MÓNICA MOYA LÓPEZ MÓNICA MOYA LÓPEZ
Pedagoga, autora i tutora de...
Aprovar no és aprendre
Ismael Sanz Labrador Ismael Sanz Labrador
Director del Instituto Nacional de...
¿Cómo se destinan en España los recursos?
Ana Moreno Salvo Ana Moreno Salvo
Cap de Projectes Educatius a...
Els alumnes aprenen i superen les seves dificultats quan el...

Más información