Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ramon Burgués i Salse
Ramon Burgués i Salse
Regidor d'Educació de l'Ajuntament de Sabadell
He estat mestre i director d'una escola pública de primària durant 30 anys i des de fa tres legislatures sóc Regidor d'Educació a l'Ajuntament de Sabadell.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Obrir les portes de les escoles i de les aules a les famílies crea vincles i línies de treball comunes.

L'escola ha de ser un espai obert a l'aportació de les famílies perquè d'aquesta manera es potencia el coneixement mutu, la confiança i la complicitat que repercutirà en benefici dels infants.
2

Les escoles i les famílies han de saber també escoltar la veu dels infants i joves.

Una escola i una família oberta a escoltar la veu dels infants potencia el desenvolupament de joves participatius i vinculats al seu entorn.
3

Consensuar criteris entre la família i l'escola ofereix als infans un entorn de seguretat i de treball comú que ajuda al seu desenvolupament.

Un llenguatge, uns objectius i unes expectatives comunes a l'escola i a la família permeten que l'infant es desenvolupi en un marc coherent i amb uns referents clars, que li facilitaran el seu desenvolupament i potenciaran la confiança en si mateixos i en el seu entorn..
Otras voces de la comunidad educativa
hipatia angelica lopez fraga
docente
aprender a aprender
Xus Martín Garcia Xus Martín Garcia
Titular Universitat de Barcelona
S’aprèn més i millor quan hi ha un projecte que s’ha de tirar...
Montserrat Gironell Montserrat Gironell
Mestre de Cicle Inicial
Educar per a la trascendència
Josep M. Vilalta Verdú Josep M. Vilalta Verdú
Secretari Executiu, Associació...
La formació al llarg de la vida
José Luis Castillo Chaves José Luis Castillo Chaves
Profesor de Educación Secundaria
La inclusión no es un lujo, es una necesidad
JOSEP MARQUES i ROSSELL JOSEP MARQUES i ROSSELL
PROFESSOR TÈCNIC
CONFIANÇA
Mercè Mas i Ferrer Mercè Mas i Ferrer
Mestra i Pedagoga.
L'avaluació formadora, al servei de la cohesió social

Más información