Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Dídac Mateo González
Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d'Anàlisi Social i Educativa (GRASE)

En 8 anys he passat de ser cambrer i llicenciat en sociologia a professor associat a la Universitat de Lleida i professor retallat a secundària i amb una tesi doctoral ralentitzada.

Actualment, amb dues companyes del Grup de Recerca sobre Anàlisi Social i Educativa de la Universitat de Lleida (GRASE http://www.grase.udl.cat/?page_id=13), estem fent una recerca sobre la identitat inicial de les persones que en un futur volen exercir la docència, la seva percepció sobre la professió en el primer curs dels graus d'educació infantil i de primària

Las 3 cosas que he aprendido

1

El perill de l'excessiva confiança en la raó

En moltes de les moltes coses que he llegit i viscut sobre educació encara es sobrevalora el paper de les idees com a motors de canvis (socials i tecnològics) fent bona l'anàlisi que feia un sociòleg alemany de principis del segle XX sobre el paper dels intel·lectuals i que deia, més o menys, així: són molt necessaris però, malhauradament, la major part de les vegades careixen del fre de la realitat i, com sabem massa bé els que ens dediquem a la ciència, la tossuda realitat molts cops contradiu les nostres creences
2

La crisi: una oportunitat per reivindicar el paper de l'educació

El fre de la realitat, la crisi, hauria d'afavorir el paper dels centres educatius com a espais privilegiats d'enfortiment de la capacitat de les persones que conformen la comunitat educativa quant a comprensió de les possibilitats que tenen les persones d'augmentar la seva dimensió política (en el sentit grec de membres responsables i protagonistes d'allò que passa més enllà de l'escola).
3

De canvis i de permanències

L'educació ha de ser sensible als canvis socials i tecnològics, però evitant el perill d'ofegarse en TICS, TACS i alumnes experts en power-points. Passar de la societat de la informació a la del coneixement no depen només de la introducció permanent de novetats en teconologia educativa.
Otras voces de la comunidad educativa
Carme Bové i Romeu Carme Bové i Romeu
Responsable d'ensenyament al...
És imprescindible predicar amb l’exemple.
Josep M. Carbó Teigeiro Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària
Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.
Raül Manzano Tovar Raül Manzano Tovar
Mestre
Una educació per al sentit - l’aprenentatge i la convivència-
SALVADOR VIDAL RAMÉNTOL SALVADOR VIDAL RAMÉNTOL
PROFESSOR DE DIDÀCTICA DE LES...
Bon Humor
Guida Al·lès Pons Guida Al·lès Pons
Formadora
Els centres avancen si tenen un somni
Oriol Homs Ferret Oriol Homs Ferret
Sociòleg
L'avaluació sistemàtica és una de les principals eines de...
Jordi Díaz Gibson Jordi Díaz Gibson
Professor i Investigador en...
L'autoestima és la pedra filosofal de l'educació

Más información