Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Dídac Mateo González
Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d'Anàlisi Social i Educativa (GRASE)

En 8 anys he passat de ser cambrer i llicenciat en sociologia a professor associat a la Universitat de Lleida i professor retallat a secundària i amb una tesi doctoral ralentitzada.

Actualment, amb dues companyes del Grup de Recerca sobre Anàlisi Social i Educativa de la Universitat de Lleida (GRASE http://www.grase.udl.cat/?page_id=13), estem fent una recerca sobre la identitat inicial de les persones que en un futur volen exercir la docència, la seva percepció sobre la professió en el primer curs dels graus d'educació infantil i de primària

Las 3 cosas que he aprendido

1

El perill de l'excessiva confiança en la raó

En moltes de les moltes coses que he llegit i viscut sobre educació encara es sobrevalora el paper de les idees com a motors de canvis (socials i tecnològics) fent bona l'anàlisi que feia un sociòleg alemany de principis del segle XX sobre el paper dels intel·lectuals i que deia, més o menys, així: són molt necessaris però, malhauradament, la major part de les vegades careixen del fre de la realitat i, com sabem massa bé els que ens dediquem a la ciència, la tossuda realitat molts cops contradiu les nostres creences
2

La crisi: una oportunitat per reivindicar el paper de l'educació

El fre de la realitat, la crisi, hauria d'afavorir el paper dels centres educatius com a espais privilegiats d'enfortiment de la capacitat de les persones que conformen la comunitat educativa quant a comprensió de les possibilitats que tenen les persones d'augmentar la seva dimensió política (en el sentit grec de membres responsables i protagonistes d'allò que passa més enllà de l'escola).
3

De canvis i de permanències

L'educació ha de ser sensible als canvis socials i tecnològics, però evitant el perill d'ofegarse en TICS, TACS i alumnes experts en power-points. Passar de la societat de la informació a la del coneixement no depen només de la introducció permanent de novetats en teconologia educativa.
Otras voces de la comunidad educativa
Mercè Mas i Ferrer Mercè Mas i Ferrer
Mestra i Pedagoga.
L'avaluació formadora, al servei de la cohesió social
Franc Ponti Roca Franc Ponti Roca
Professor a EADA
Anar a la contra
Jaume Soler Camps Jaume Soler Camps
Disseny gràfic
Model educatiu de futur
Núria Perarnau i Soler Núria Perarnau i Soler
Bibliotecària
I les biblioteques?
Anna Espasa Roca Anna Espasa Roca
Directora del Programa de...
La importància del feedback en el procés d’aprenentatge
Magda Minguet Magda Minguet
Professora secundària
Que els que ens dediquem a ensenyar no podem parar d’aprendre
Pere Marquès Graells Pere Marquès Graells
Professor i investigador educatiu
Fets: vivim en una nova Era/Cultura, ara som “i-persons” i...

Más información