Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Teresa Calveras
Teresa Calveras
Mestra, ara retirada
He fet de mestra de primària durant bastants anys, primer en una escola privada, una cooperativa i després en l'ensenyament públic; he estat formadora en didàctica de les ciències a infantil i primària al CESIRE/CEDEC.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Escoltar l'alumnat

La conversa a l'aula és fonamental per tal de connectar les idees dels nenes i les nenes amb els nous aprenentatges, cal reflexionar sobre allò que manifesten encara que de vegades pot semblar que les intervencions no tenen res a veure amb allò que s'està parlant; si reflexionem sobre el que diuen i els hi demanem aclariments podem trobar les connexions que els nenes i les nenes fan i que ens ajuden a entendre quina és la seva visió de la realitat.
2

La importància de l'equip

El treball en equip, el consens, són imprescindibles per tal de construir línies educatives coherents que afavoreixin l'educació de l'alumnat. Cal construir entre tots els docents una manera de fer i treballar-hi sense presses, amb il.lusió i dedicació
3

Aprofundir en els coneixements

L'alumnat han d'aprendre i poques coses i s'ha d'aprofundir en allò que es treballa, els nenes i les nenes han de saber què han d'aprendre i han de ser capaços, amb l'ajuda de l'ensenyant, de dirigir en seu aprenentatge, això des de ben petits. Cal que el mestre faci una bona sel.lecció dels continguts, triant els que són més rellevants i que els presenti a l'alumnat partint de reptes: preguntes o activitats creatives que estimulin els nens i nenes en el seu treball
Otras voces de la comunidad educativa
Marta Pérez Marcial Marta Pérez Marcial
Mestra de Primària i EE
Que aprenem quan creem vincles.
Mercè Mas i Ferrer Mercè Mas i Ferrer
Mestra i Pedagoga.
L'avaluació formadora, al servei de la cohesió social
Noemi Vila i Juvanteny Noemi Vila i Juvanteny
Aprenent de mestra, un procés...
Facilitar la relació amb les famílies
Marc Franco Sola Marc Franco Sola
Professor de Grau d'Educació...
Educar és diferent a ensenyar.
Silvia Soldevila Bueno Silvia Soldevila Bueno
Operaria en una fàbrica
Teoria i pràctica
Irene Mata Martínez Irene Mata Martínez
Secretaria de Direcció/...
l'aprenentatge és fonamentalment EMOCIONAL
Montserrat Fisas Ollé Montserrat Fisas Ollé
Docent en Educació de persones...
S’ha de garantir l’educació bàsica de totes les persones adultes...

Más información