Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Teresa Calveras
Teresa Calveras
Mestra, ara retirada
He fet de mestra de primària durant bastants anys, primer en una escola privada, una cooperativa i després en l'ensenyament públic; he estat formadora en didàctica de les ciències a infantil i primària al CESIRE/CEDEC.

Les tres coses que he après

1

Escoltar l'alumnat

La conversa a l'aula és fonamental per tal de connectar les idees dels nenes i les nenes amb els nous aprenentatges, cal reflexionar sobre allò que manifesten encara que de vegades pot semblar que les intervencions no tenen res a veure amb allò que s'està parlant; si reflexionem sobre el que diuen i els hi demanem aclariments podem trobar les connexions que els nenes i les nenes fan i que ens ajuden a entendre quina és la seva visió de la realitat.
2

La importància de l'equip

El treball en equip, el consens, són imprescindibles per tal de construir línies educatives coherents que afavoreixin l'educació de l'alumnat. Cal construir entre tots els docents una manera de fer i treballar-hi sense presses, amb il.lusió i dedicació
3

Aprofundir en els coneixements

L'alumnat han d'aprendre i poques coses i s'ha d'aprofundir en allò que es treballa, els nenes i les nenes han de saber què han d'aprendre i han de ser capaços, amb l'ajuda de l'ensenyant, de dirigir en seu aprenentatge, això des de ben petits. Cal que el mestre faci una bona sel.lecció dels continguts, triant els que són més rellevants i que els presenti a l'alumnat partint de reptes: preguntes o activitats creatives que estimulin els nens i nenes en el seu treball
Altres veus de la comunitat educativa
Claudia Vallvé Claudia Vallvé
Sociòloga. Sòcia de Xarxa...
Saber és voler
Norman Longworth Norman Longworth
Professor, UNESCO Consultant on...
That the 2 most important populations who should know about...
Noemi Vila i Juvanteny Noemi Vila i Juvanteny
Aprenent de mestra, un procés...
Facilitar la relació amb les famílies
Màrius Martínez Muñoz Màrius Martínez Muñoz
Professor titular Orientació...
L'èmfasi en l'aprenentatge
Beatriz Ballestín González Beatriz Ballestín González
Professora associada i...
La importància del concepte de vinculació per comprendre els...
DOLORS HERRERA BARROSO DOLORS HERRERA BARROSO
TÈCNICA D'ORIENTACIO...
La persona del docent és vital.
Margarida ROMERO Margarida ROMERO
Professora associada a la Facultat...
Aprendre necessita temps

Més informació