Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Dídac Mateo González
Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d'Anàlisi Social i Educativa (GRASE)

En 8 anys he passat de ser cambrer i llicenciat en sociologia a professor associat a la Universitat de Lleida i professor retallat a secundària i amb una tesi doctoral ralentitzada.

Actualment, amb dues companyes del Grup de Recerca sobre Anàlisi Social i Educativa de la Universitat de Lleida (GRASE http://www.grase.udl.cat/?page_id=13), estem fent una recerca sobre la identitat inicial de les persones que en un futur volen exercir la docència, la seva percepció sobre la professió en el primer curs dels graus d'educació infantil i de primària

The three things I’ve learned

1

El perill de l'excessiva confiança en la raó

En moltes de les moltes coses que he llegit i viscut sobre educació encara es sobrevalora el paper de les idees com a motors de canvis (socials i tecnològics) fent bona l'anàlisi que feia un sociòleg alemany de principis del segle XX sobre el paper dels intel·lectuals i que deia, més o menys, així: són molt necessaris però, malhauradament, la major part de les vegades careixen del fre de la realitat i, com sabem massa bé els que ens dediquem a la ciència, la tossuda realitat molts cops contradiu les nostres creences
2

La crisi: una oportunitat per reivindicar el paper de l'educació

El fre de la realitat, la crisi, hauria d'afavorir el paper dels centres educatius com a espais privilegiats d'enfortiment de la capacitat de les persones que conformen la comunitat educativa quant a comprensió de les possibilitats que tenen les persones d'augmentar la seva dimensió política (en el sentit grec de membres responsables i protagonistes d'allò que passa més enllà de l'escola).
3

De canvis i de permanències

L'educació ha de ser sensible als canvis socials i tecnològics, però evitant el perill d'ofegarse en TICS, TACS i alumnes experts en power-points. Passar de la societat de la informació a la del coneixement no depen només de la introducció permanent de novetats en teconologia educativa.
Other voices from the educational community
Clàudia Turró Ortega Clàudia Turró Ortega
Psicòloga social i coach
A respectar la diferència
Josep Anguera i Torrents Josep Anguera i Torrents
Economista
Vocació = agradar ensenyar
Neus Lorenzo Galés Neus Lorenzo Galés
Cap de Serveis de Llengües...
El lideratge educatiu ha d'orientar la transformació social...
Mauro Mediavilla Bordalejo Mauro Mediavilla Bordalejo
Professor Ajudant Doctor a la...
El mestre: una peça clau
Rosa Guàrdia Grau Rosa Guàrdia Grau
Coordinadora Moviment de Renovació...
Un projecte compartit
Ramon Pujades i Beneit Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre...
Pràctica reflexiva
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela

More information