Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ramon Burgués i Salse
Ramon Burgués i Salse
Regidor d'Educació de l'Ajuntament de Sabadell
He estat mestre i director d'una escola pública de primària durant 30 anys i des de fa tres legislatures sóc Regidor d'Educació a l'Ajuntament de Sabadell.

Les tres coses que he après

1

Obrir les portes de les escoles i de les aules a les famílies crea vincles i línies de treball comunes.

L'escola ha de ser un espai obert a l'aportació de les famílies perquè d'aquesta manera es potencia el coneixement mutu, la confiança i la complicitat que repercutirà en benefici dels infants.
2

Les escoles i les famílies han de saber també escoltar la veu dels infants i joves.

Una escola i una família oberta a escoltar la veu dels infants potencia el desenvolupament de joves participatius i vinculats al seu entorn.
3

Consensuar criteris entre la família i l'escola ofereix als infans un entorn de seguretat i de treball comú que ajuda al seu desenvolupament.

Un llenguatge, uns objectius i unes expectatives comunes a l'escola i a la família permeten que l'infant es desenvolupi en un marc coherent i amb uns referents clars, que li facilitaran el seu desenvolupament i potenciaran la confiança en si mateixos i en el seu entorn..
Altres veus de la comunitat educativa
Raül Manzano Tovar Raül Manzano Tovar
Mestre
Una educació per al sentit - l’aprenentatge i la convivència-
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela
Coral Regí Rodríguez Coral Regí Rodríguez
Directora Escola Virolai
El canvi educatiu requereix lideratge
Noemi Vila i Juvanteny Noemi Vila i Juvanteny
Aprenent de mestra, un procés...
Facilitar la relació amb les famílies
Ramon Farré Roure Ramon Farré Roure
Professor i delegat del Govern a...
Dependrà de l’etapa educativa. Els recursos públics s’han d’...
Montserrat Boix Fargas Montserrat Boix Fargas
Mestra
Respecte i autoritat
Francisco García Suárez Francisco García Suárez
Secretario General de la...
Sin equidad no hay calidad

Més informació