Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ramon Burgués i Salse
Ramon Burgués i Salse
Regidor d'Educació de l'Ajuntament de Sabadell
He estat mestre i director d'una escola pública de primària durant 30 anys i des de fa tres legislatures sóc Regidor d'Educació a l'Ajuntament de Sabadell.

Les tres coses que he après

1

Obrir les portes de les escoles i de les aules a les famílies crea vincles i línies de treball comunes.

L'escola ha de ser un espai obert a l'aportació de les famílies perquè d'aquesta manera es potencia el coneixement mutu, la confiança i la complicitat que repercutirà en benefici dels infants.
2

Les escoles i les famílies han de saber també escoltar la veu dels infants i joves.

Una escola i una família oberta a escoltar la veu dels infants potencia el desenvolupament de joves participatius i vinculats al seu entorn.
3

Consensuar criteris entre la família i l'escola ofereix als infans un entorn de seguretat i de treball comú que ajuda al seu desenvolupament.

Un llenguatge, uns objectius i unes expectatives comunes a l'escola i a la família permeten que l'infant es desenvolupi en un marc coherent i amb uns referents clars, que li facilitaran el seu desenvolupament i potenciaran la confiança en si mateixos i en el seu entorn..
Altres veus de la comunitat educativa
Estel Paloma Estel Paloma
Professora al Batxillerat i a la...
MAKERS
Víctor Ranera i Martín Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'...
Aprendre a aprendre és aprendre aprenent
José Luis Quirant Navarro José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
L'aventura del saber
Xavier Sans Antolí Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela
Xavier de la Vega Gómez Xavier de la Vega Gómez
Director Secundària
Una emoció un aprenentatge
Esteve Campins Bagur Esteve Campins Bagur
Docent de secundària
L'educació, bàsica per un país

Més informació