Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ramon Burgués i Salse
Ramon Burgués i Salse
Regidor d'Educació de l'Ajuntament de Sabadell
He estat mestre i director d'una escola pública de primària durant 30 anys i des de fa tres legislatures sóc Regidor d'Educació a l'Ajuntament de Sabadell.

Les tres coses que he après

1

Obrir les portes de les escoles i de les aules a les famílies crea vincles i línies de treball comunes.

L'escola ha de ser un espai obert a l'aportació de les famílies perquè d'aquesta manera es potencia el coneixement mutu, la confiança i la complicitat que repercutirà en benefici dels infants.
2

Les escoles i les famílies han de saber també escoltar la veu dels infants i joves.

Una escola i una família oberta a escoltar la veu dels infants potencia el desenvolupament de joves participatius i vinculats al seu entorn.
3

Consensuar criteris entre la família i l'escola ofereix als infans un entorn de seguretat i de treball comú que ajuda al seu desenvolupament.

Un llenguatge, uns objectius i unes expectatives comunes a l'escola i a la família permeten que l'infant es desenvolupi en un marc coherent i amb uns referents clars, que li facilitaran el seu desenvolupament i potenciaran la confiança en si mateixos i en el seu entorn..
Altres veus de la comunitat educativa
Claudia Vallvé Claudia Vallvé
Sociòloga. Sòcia de Xarxa...
Saber és voler
Anna Espasa Roca Anna Espasa Roca
Directora del Programa de...
La importància del feedback en el procés d’aprenentatge
Josep Manuel Prats
President de Fapel
Objectius basats en la persona
Xavi Campos Marquès Xavi Campos Marquès
Gerent Col·legi d'Educadores...
L’educació prepara per al futur (i per al present)
Xavier Àvila i Morera Xavier Àvila i Morera
Mestre i professor a Blanquerna (...
El bon mestre del tercer mil·lenni no ha de ser tant un bon...
Marta Sadurní Brugué Marta Sadurní Brugué
Directora del Laboratori de Vincle...
El principal repte de la nova escola: desenvolupar la...
Mireia Hugas Claparols Mireia Hugas Claparols
Tutora i professora de PQPI
AVANÇAR CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA, DE VERITAT

Més informació