Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
JOAN GUÀRDIA OLMOS
JOAN GUÀRDIA OLMOS
Professor de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona

Les tres coses que he après

1

Fer política per fer millorar l’educació es necessari, fer servir l’educació per fer política es suïcida.

Disposar d'un marc ample i segur per que el procés educatiu esdevingui fàcil és fonamental. Educar és intrínsec a la supervivència de les societats i aquestes no evolucionen sense el compromís explícit amb el sistema educatiu. No conec cap procés educatiu improductiu, si conec lleis improductives.
2

Educar es qüestió de confiança.

Confiança en qui ensenya, confiança en qui aprén, confiança en que gestiona els recursos, confiança en que anar poc a poc és garantia de qualitat, confiar en qui s'hi dedica amb criteri, confiar en qui planifica amb seny, confiar en qui lesgisla escoltant, confiar en la inversió, en definitiva, confiar en qui confia en l'educació.
3

Nosaltres som responsables

Molts dediquem bona part de la nostra vida a educar i de fet, el que he aprés és que en dedicar-me a educar el que ha succeït és que jo he rebut formació de molts altres i del propi gest d'educar. El futur consisteix en mimar aquest acte tan fràgil que es diu ensenyar i aprendre. No fer-ho és d'una irresponsabilitat flagrant.
Altres veus de la comunitat educativa
Claudia Vallvé Claudia Vallvé
Sociòloga. Sòcia de Xarxa...
Saber és voler
Roser Boix Tomàs Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a...
El paper de la didàctica en l’educació del futur
Ramon Benet Franch Ramon Benet Franch
Professor de FP
Una certa dosis d’inseguretat és bàsica per ser un bon professor
Joan Canimas Brugué Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada...
De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació
Manel Rega Tallon Manel Rega Tallon
Técnic manteniment
Autonomía, respecte, valors.
Christian Riera Christian Riera
Docente
Debe ser divertida
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció

Més informació