Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Carmona Espinosa
Jordi Carmona Espinosa
Director Escola Garbí Pere Vergés d'Esplugues

Biòleg, amb àmplia experiència en el camp de la docència, en la direcció tècnica d'empreses d'aqüicultura marina, en la creació, implantació, coordinació i seguiment de projectes de gestió i educació ambiental, control i seguretat alimentària i en la gestió d’instal·lacions esportives. Ha estat professor de primària, secundària i Màster a la UB. Col·laborador Edu 21. Grup de Treball de Mestres de Rosa Sensat.

Les tres coses que he après

1

Diga’m com avalues i et diré qui ets

Tradicionalment hem considerat l’avaluació com un instrument sancionador. Superes o no superes. Lluny d’això, l’avaluació és el millor instrument per la millora. L’avaluació ha de ser l’instrument per excel•lència que orienti i detecti les oportunitats de millora. Per tant l’avaluació ha de ser formativa i respondre als objectius d’un model competencial d’aprenentatge, basat en el convenciment de que totes les persones presenten capacitats i talent (intel•ligències múltiples).
2

L’avaluació ha de ser competencial

Els processos d’avaluació han de contemplar tota la potencialitat de les persones, treballar totes les seves competències. Aquesta convicció significa el canvi metodològic a l’aula, necessari en el context actual. D’aquesta manera cal trobar l’equilibri entre la transmissió del coneixement i l’aprenentatge basat en projectes, problemes, cooperatiu, etc.
3

L’escola avaluadora

Els processos d’avaluació a l’escola han de contemplar tots els nivells. L’escola ha de ser capaç d’avaluar l’exercici docent també, dins el propi equip en 360 º com per part d’alumnes i famílies. Els resultats del centre en les proves externes són també indicadors de millora que cal analitzar i tenir presents. La transparència i comunicació d’aquests processos també és fonamental en l’objectiu de millora que cal vincular en els plans de formació permanent dels centres.
Altres veus de la comunitat educativa
Mª Teresa Santa María Fernández Mª Teresa Santa María Fernández
Consultora UOC y Profesora...
Las personas son lo primero
Ismael Sanz Labrador Ismael Sanz Labrador
Director del Instituto Nacional de...
¿Cómo se destinan en España los recursos?
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Xavi Geis Xavi Geis
Mestre i direcció escola Rellinars
A aprendre
Olga Pascual i Vallès Olga Pascual i Vallès
Mestra de primària
Cal donar veu a totes les famílies
Josep Joan Moreso Mateos Josep Joan Moreso Mateos
Catedràtic de Filosofia del Dret....
L'educació genera benestar
Lluís Tarín Lluís Tarín
Assessor especialitzat en...
Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el...

Més informació