Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Carmona Espinosa
Jordi Carmona Espinosa
Director Escola Garbí Pere Vergés d'Esplugues

Biòleg, amb àmplia experiència en el camp de la docència, en la direcció tècnica d'empreses d'aqüicultura marina, en la creació, implantació, coordinació i seguiment de projectes de gestió i educació ambiental, control i seguretat alimentària i en la gestió d’instal·lacions esportives. Ha estat professor de primària, secundària i Màster a la UB. Col·laborador Edu 21. Grup de Treball de Mestres de Rosa Sensat.

Les tres coses que he après

1

Diga’m com avalues i et diré qui ets

Tradicionalment hem considerat l’avaluació com un instrument sancionador. Superes o no superes. Lluny d’això, l’avaluació és el millor instrument per la millora. L’avaluació ha de ser l’instrument per excel•lència que orienti i detecti les oportunitats de millora. Per tant l’avaluació ha de ser formativa i respondre als objectius d’un model competencial d’aprenentatge, basat en el convenciment de que totes les persones presenten capacitats i talent (intel•ligències múltiples).
2

L’avaluació ha de ser competencial

Els processos d’avaluació han de contemplar tota la potencialitat de les persones, treballar totes les seves competències. Aquesta convicció significa el canvi metodològic a l’aula, necessari en el context actual. D’aquesta manera cal trobar l’equilibri entre la transmissió del coneixement i l’aprenentatge basat en projectes, problemes, cooperatiu, etc.
3

L’escola avaluadora

Els processos d’avaluació a l’escola han de contemplar tots els nivells. L’escola ha de ser capaç d’avaluar l’exercici docent també, dins el propi equip en 360 º com per part d’alumnes i famílies. Els resultats del centre en les proves externes són també indicadors de millora que cal analitzar i tenir presents. La transparència i comunicació d’aquests processos també és fonamental en l’objectiu de millora que cal vincular en els plans de formació permanent dels centres.
Altres veus de la comunitat educativa
Xavier Muniesa Xavier Muniesa
Director Fundació Escola Vicenciana
Aprendre a "Emprendre"
Luis Emiliano Minga Guaillas
LIDER-DOCENTE
EL INTERAPRENDIZAJE
Paqui Martí del Peral Paqui Martí del Peral
Administrativa
Colaboración
Mariona Monterde i Farnés Mariona Monterde i Farnés
Mestra i Pedagoga
Una escola orientada a la comprensió del món i de les persones
Margarida Falgàs i Isern Margarida Falgàs i Isern
Mestra i professora de didàctica...
L'autonomia en l'aprenentatge és la clau de la...
Albert Carreño Pio Albert Carreño Pio
Mestre d'educació física /...
La importància de raonar i opinar
Carme Hernández Escolano Carme Hernández Escolano
Pedagoga del Centre per a la...
La importància d’educar el conjunt de les dimensions de la...

Més informació