Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep M. Carbó Teigeiro
Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària

Mestre de primària i professor de filosofia a secundària. Llicenciat en Ciències de l'Educació.

Les tres coses que he après

1

Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.

Una cosa és el que ensenyem i una altra ben diferent el que s'aprèn. Centrem l'activitat pedagògica en el que ensenyem, però en realitat no ho podem controlar. L'important és el que s'aprèn, no el que s'ensenya i això sempre depèn de les necessitats de l'aprenent. Podem generar situacions suggeridores, intentar seduir per afavorir un tipus d'aprenentatge, però al final, sempre depèn de l'aprenent.
2

És més important el "per a què" que el "què" i el "com".

Els aprenentatges són mitjans per a fins. L'important són els fins, els valors als que serveix un aprenentatge. Pensar bé pot ser usat per fer el bé o el mal. Dominar el llenguatge pot servir per enganyar o informar. Ser fort pot servir per defensar al feble o per a oprimir-lo. No importa el que s'aprèn sinó què en fa amb això que aprèn. I decidir les finalitats és el més important en educació.
3

L'escola podria ser educativa.

Si deixés de valorar resultats utilitaristes i mirés el procés de creixement personal. Si es centrés en les necessitats personals i no els programes. Si despertés la crítica, la imaginació i la utopia i no la submissió, la conformitat i la reproducció social.
Altres veus de la comunitat educativa
Marta López Dalamau Marta López Dalamau
Mestra d'Educació Infantil i...
L'ús que en fem dels recursos materials
Teresa Calveras Teresa Calveras
Mestra, ara retirada
Escoltar l'alumnat
Raquel Moreno Raquel Moreno
Consultora de D-CAS
L’escola de la vida
Wilson Marcelo Pozo Enriquez
Profesor
el curriculum tiene que ser flexible
Noemí Sas Castilleja Noemí Sas Castilleja
Gestora cultural.
DIWO també (i sobretot en) educació
Montserrat Boix Fargas Montserrat Boix Fargas
Mestra
Respecte i autoritat
Jordi Domènech Casal Jordi Domènech Casal
Professor de Secundària i formador...
Fer més potent el sentit comú, no substituir-lo

Més informació