Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep M. Carbó Teigeiro
Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària

Mestre de primària i professor de filosofia a secundària. Llicenciat en Ciències de l'Educació.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.

Una cosa és el que ensenyem i una altra ben diferent el que s'aprèn. Centrem l'activitat pedagògica en el que ensenyem, però en realitat no ho podem controlar. L'important és el que s'aprèn, no el que s'ensenya i això sempre depèn de les necessitats de l'aprenent. Podem generar situacions suggeridores, intentar seduir per afavorir un tipus d'aprenentatge, però al final, sempre depèn de l'aprenent.
2

És més important el "per a què" que el "què" i el "com".

Els aprenentatges són mitjans per a fins. L'important són els fins, els valors als que serveix un aprenentatge. Pensar bé pot ser usat per fer el bé o el mal. Dominar el llenguatge pot servir per enganyar o informar. Ser fort pot servir per defensar al feble o per a oprimir-lo. No importa el que s'aprèn sinó què en fa amb això que aprèn. I decidir les finalitats és el més important en educació.
3

L'escola podria ser educativa.

Si deixés de valorar resultats utilitaristes i mirés el procés de creixement personal. Si es centrés en les necessitats personals i no els programes. Si despertés la crítica, la imaginació i la utopia i no la submissió, la conformitat i la reproducció social.
Otras voces de la comunidad educativa
Noemi Vila i Juvanteny Noemi Vila i Juvanteny
Aprenent de mestra, un procés...
Facilitar la relació amb les famílies
Angel Castiñeira Fernandez Angel Castiñeira Fernandez
Director del dept. de Ciències...
Educar és estimar incondicionalment les persones
Roser Argemí Relat Roser Argemí Relat
Cap de projectes a la Fundació...
El COMPROMÍS mou muntanyes
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela
Marina Tomàs i Folch Marina Tomàs i Folch
Professora
Valors i cultura professional educativa
Antònia Darnés Surroca Antònia Darnés Surroca
Psicopedagoga, Escola Andorrana,...
Només amb una escola pública forta, majoritària i prestigiada...
Carles Duarte Montserrat Carles Duarte Montserrat
President del CoNCA i director de...
La formació del caràcter

Más información