Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Natàlia Gomà Argilaga
Natàlia Gomà Argilaga
Psicòloga social
Sóc psicòloga social i postgraduada en Migracions i Ciutadania i en Cooperació Internacional al desenvolupament. Al llarg de 12 anys de carrera professional he dissenyant política pública per diferents adminsitracions, he realitzat investigació i assessorament en diversitat cultural, i famílies. He col.aborat en diversos projectes educatius de foment de treball en xarxa, en drets humans, convivència ciutadana, gènere i inserció laboral per ONG’s, federacions i associacions. Sóc fundadora de Connexió Social, Idees en Moviment. Un projecte virtual en xarxa on treballem temàtiques relacionades amb la diversitat cultural, el gènere, la cooperació internacional, l’educació i la inserció laboral. Som un equip intergeneracional que treballem en xarxa i tenim un compromís pel canvi social. Connexió Social té l’objectiu d’esdevenir un espai a la xarxa on es pugui repensar la democràcia, la llibertat, la igualtat a partir del diàleg i el consens de tots els agents socials implicats. Sóc una mare viatgera que ha estudiat àrab a la Universitat de Lletres de Damasc

Las 3 cosas que he aprendido

1

Disseny d’una política pública de proximitat des de les realitats dels barris.

- Engegar projectes compartits de millora de l’èxit escolar entre els diferents agents educatius (famílies, administracions Ceips, IES, Ajuntaments, Diputacions, Centres cívics, Associacions veïnals..) Continuar donant suport als Plans Educatius d’Entorn contribuint a la seva eficàcia, eficiència i transparència creant comissions de seguiment i avaluació.

- Apostar per una política pública educativa de proximitat dissenyada des dels centres cívics i associacions de veïnals del barri per conèixer de més a prop les necessitats especifiques de les famílies i les seves situacions socials. D’aquesta manera ens permetria accedir de més a prop a les situacions de pobresa i exclusió social.

2

Conciliació de la vida laboral i familiar i participació activa a l’Ampa.

- Pactar un compromís social des de les institucions, poders polítics i econòmics per facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar (reduint hores del dinar i limitant horaris comercials). Facilitar els usos dels temps per poder dedicar temps a l’educació i criança.

- Facilitar la participació activa i democràtica de les famílies a les Ampes al llarg de totes les etapes educatives reforçant especialment la seva implicació a Secundària respectant drets i deures del sistema educatiu i formes de funcionament dels centres. És important repartir les tasques a les famílies per tal que se sentin partícips i facilitar formació específica a aquestes.

3

Acompanyament a les famílies al llarg de tot el projecte vital

- Implementar eines d’acompanyament per part dels centres educatius i l’administració local a les famílies en els projectes vitals al llarg de tota la vida educativa.
Otras voces de la comunidad educativa
Germà Bel Germà Bel
Professor d'Universitat
L'educació és de mètodes
Jaume Mor  Sancho Jaume Mor Sancho
Planificació Educativa Ajuntament...
El pes de cadascun dels factors.
Àgueda Juaneda Seguí Àgueda Juaneda Seguí
Professora de secundària d'...
Fer feina en equip
Blai Sotos i Franco Blai Sotos i Franco
Mestre
1- SON ELS INFANTS QUI APRENEN.
Alejandro Paniagua Rodriguez Alejandro Paniagua Rodriguez
Mestre i Investigador Predoctoral...
Per una nova Economia Política de l'escola
Lola Abelló Planas Lola Abelló Planas
Ex presidenta de la CEAPA,...
L'educació està en la proximitat
Dionisio Romero Martínez Dionisio Romero Martínez
Estudiant de pedagogia de la UAB
Comprendre la complexitat de l'educació és clau per...

Más información