Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Josep M. Carbó Teigeiro
Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària

Mestre de primària i professor de filosofia a secundària. Llicenciat en Ciències de l'Educació.

The three things I’ve learned

1

Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.

Una cosa és el que ensenyem i una altra ben diferent el que s'aprèn. Centrem l'activitat pedagògica en el que ensenyem, però en realitat no ho podem controlar. L'important és el que s'aprèn, no el que s'ensenya i això sempre depèn de les necessitats de l'aprenent. Podem generar situacions suggeridores, intentar seduir per afavorir un tipus d'aprenentatge, però al final, sempre depèn de l'aprenent.
2

És més important el "per a què" que el "què" i el "com".

Els aprenentatges són mitjans per a fins. L'important són els fins, els valors als que serveix un aprenentatge. Pensar bé pot ser usat per fer el bé o el mal. Dominar el llenguatge pot servir per enganyar o informar. Ser fort pot servir per defensar al feble o per a oprimir-lo. No importa el que s'aprèn sinó què en fa amb això que aprèn. I decidir les finalitats és el més important en educació.
3

L'escola podria ser educativa.

Si deixés de valorar resultats utilitaristes i mirés el procés de creixement personal. Si es centrés en les necessitats personals i no els programes. Si despertés la crítica, la imaginació i la utopia i no la submissió, la conformitat i la reproducció social.
Other voices from the educational community
Àngels Domingo Àngels Domingo
Doctora en Pedagogia i Directora...
Formació docent
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La Educación empieza por el ejemplo
Alexandre Camacho Prats Alexandre Camacho Prats
Doctor en Pedagogía y profesor
La calidad de nuestro sistema educativo se basa en la calidad...
Xus Martín Garcia Xus Martín Garcia
Titular Universitat de Barcelona
S’aprèn més i millor quan hi ha un projecte que s’ha de tirar...
Antoni Giner Tarrida Antoni Giner Tarrida
Responsable de formació permanent...
La vinculació emocional entre pares i fills, un lligam que els...
JAUME BELLERA SOLÀ JAUME BELLERA SOLÀ
Professor de la Facultat d'...
Cada circumstància és un camí per recórrer
Marta Mingot Pallés Marta Mingot Pallés
Responsable de l'àrea...
El canvi primer cal somiar-lo per després portar-lo a la pràctica

More information