Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Jordi Carmona Espinosa
Jordi Carmona Espinosa
Director Escola Garbí Pere Vergés d'Esplugues

Biòleg, amb àmplia experiència en el camp de la docència, en la direcció tècnica d'empreses d'aqüicultura marina, en la creació, implantació, coordinació i seguiment de projectes de gestió i educació ambiental, control i seguretat alimentària i en la gestió d’instal·lacions esportives. Ha estat professor de primària, secundària i Màster a la UB. Col·laborador Edu 21. Grup de Treball de Mestres de Rosa Sensat.

The three things I’ve learned

1

Diga’m com avalues i et diré qui ets

Tradicionalment hem considerat l’avaluació com un instrument sancionador. Superes o no superes. Lluny d’això, l’avaluació és el millor instrument per la millora. L’avaluació ha de ser l’instrument per excel•lència que orienti i detecti les oportunitats de millora. Per tant l’avaluació ha de ser formativa i respondre als objectius d’un model competencial d’aprenentatge, basat en el convenciment de que totes les persones presenten capacitats i talent (intel•ligències múltiples).
2

L’avaluació ha de ser competencial

Els processos d’avaluació han de contemplar tota la potencialitat de les persones, treballar totes les seves competències. Aquesta convicció significa el canvi metodològic a l’aula, necessari en el context actual. D’aquesta manera cal trobar l’equilibri entre la transmissió del coneixement i l’aprenentatge basat en projectes, problemes, cooperatiu, etc.
3

L’escola avaluadora

Els processos d’avaluació a l’escola han de contemplar tots els nivells. L’escola ha de ser capaç d’avaluar l’exercici docent també, dins el propi equip en 360 º com per part d’alumnes i famílies. Els resultats del centre en les proves externes són també indicadors de millora que cal analitzar i tenir presents. La transparència i comunicació d’aquests processos també és fonamental en l’objectiu de millora que cal vincular en els plans de formació permanent dels centres.
Other voices from the educational community
Jordi Díaz Gibson Jordi Díaz Gibson
Professor i Investigador en...
L'autoestima és la pedra filosofal de l'educació
Lluís Tarín Lluís Tarín
Assessor especialitzat en...
Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el...
Angel Castiñeira Fernandez Angel Castiñeira Fernandez
Director del dept. de Ciències...
Educar és estimar incondicionalment les persones
gemma vidal i oltra gemma vidal i oltra
Quasi educadora social a l'...
L'educador com "a passador" de cultura
Carles Duarte Montserrat Carles Duarte Montserrat
President del CoNCA i director de...
La formació del caràcter
Artur Parcerisa Aran Artur Parcerisa Aran
Professor del Departament de...
Cal dedicar temps i espais per pensar en els per què
Marina Sambola Palau Marina Sambola Palau
Mestra
La mirada

More information