Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Carmona Espinosa
Jordi Carmona Espinosa
Director Escola Garbí Pere Vergés d'Esplugues

Biòleg, amb àmplia experiència en el camp de la docència, en la direcció tècnica d'empreses d'aqüicultura marina, en la creació, implantació, coordinació i seguiment de projectes de gestió i educació ambiental, control i seguretat alimentària i en la gestió d’instal·lacions esportives. Ha estat professor de primària, secundària i Màster a la UB. Col·laborador Edu 21. Grup de Treball de Mestres de Rosa Sensat.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Diga’m com avalues i et diré qui ets

Tradicionalment hem considerat l’avaluació com un instrument sancionador. Superes o no superes. Lluny d’això, l’avaluació és el millor instrument per la millora. L’avaluació ha de ser l’instrument per excel•lència que orienti i detecti les oportunitats de millora. Per tant l’avaluació ha de ser formativa i respondre als objectius d’un model competencial d’aprenentatge, basat en el convenciment de que totes les persones presenten capacitats i talent (intel•ligències múltiples).
2

L’avaluació ha de ser competencial

Els processos d’avaluació han de contemplar tota la potencialitat de les persones, treballar totes les seves competències. Aquesta convicció significa el canvi metodològic a l’aula, necessari en el context actual. D’aquesta manera cal trobar l’equilibri entre la transmissió del coneixement i l’aprenentatge basat en projectes, problemes, cooperatiu, etc.
3

L’escola avaluadora

Els processos d’avaluació a l’escola han de contemplar tots els nivells. L’escola ha de ser capaç d’avaluar l’exercici docent també, dins el propi equip en 360 º com per part d’alumnes i famílies. Els resultats del centre en les proves externes són també indicadors de millora que cal analitzar i tenir presents. La transparència i comunicació d’aquests processos també és fonamental en l’objectiu de millora que cal vincular en els plans de formació permanent dels centres.
Otras voces de la comunidad educativa
Joan Rué Domingo Joan Rué Domingo
Professor Universitat Autònoma
Avaluació
Alejandro Paniagua Rodriguez Alejandro Paniagua Rodriguez
Mestre i Investigador Predoctoral...
Per una nova Economia Política de l'escola
Xavier de la Vega Gómez Xavier de la Vega Gómez
Director Secundària
Una emoció un aprenentatge
Jaume Font Martí Jaume Font Martí
Docent de Batxillerat
Res és neutre als centres educatius
Julio Andreu Amat Julio Andreu Amat
Consultor del Departament...
L'educació és complexe
Anna Tarrés Vallespí Anna Tarrés Vallespí
Sociòloga
L’espurna ve de fora, el foc es fa a dins
Claudia Vallvé Claudia Vallvé
Sociòloga. Sòcia de Xarxa...
Saber és voler

Más información