Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
JOAN GUÀRDIA OLMOS
JOAN GUÀRDIA OLMOS
Professor de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona

Las 3 cosas que he aprendido

1

Fer política per fer millorar l’educació es necessari, fer servir l’educació per fer política es suïcida.

Disposar d'un marc ample i segur per que el procés educatiu esdevingui fàcil és fonamental. Educar és intrínsec a la supervivència de les societats i aquestes no evolucionen sense el compromís explícit amb el sistema educatiu. No conec cap procés educatiu improductiu, si conec lleis improductives.
2

Educar es qüestió de confiança.

Confiança en qui ensenya, confiança en qui aprén, confiança en que gestiona els recursos, confiança en que anar poc a poc és garantia de qualitat, confiar en qui s'hi dedica amb criteri, confiar en qui planifica amb seny, confiar en qui lesgisla escoltant, confiar en la inversió, en definitiva, confiar en qui confia en l'educació.
3

Nosaltres som responsables

Molts dediquem bona part de la nostra vida a educar i de fet, el que he aprés és que en dedicar-me a educar el que ha succeït és que jo he rebut formació de molts altres i del propi gest d'educar. El futur consisteix en mimar aquest acte tan fràgil que es diu ensenyar i aprendre. No fer-ho és d'una irresponsabilitat flagrant.
Otras voces de la comunidad educativa
Mirta S. Lojo Suárez Mirta S. Lojo Suárez
Psicopedagoga. Doctora en Ciències...
La convivència en un entorn de respecte, comunicació i col•...
Manuela Moledo Nores Manuela Moledo Nores
Mestra d'Anglès. Logopeda
COMPARTIR
Jaume Martin Jordana Jaume Martin Jordana
Mestre d'anglès
Mirada
Ana Moreno Salvo Ana Moreno Salvo
Cap de Projectes Educatius a...
Els alumnes aprenen i superen les seves dificultats quan el...
Esther Garcia Navarro Esther Garcia Navarro
Formadora especialitzada en...
L'impacte emocional entre mestres i estudiants
Juan Carlos Palomino Juan Carlos Palomino
Consultor de Innovación Educativa
El alumno es el centro
Xavier Sans Antolí Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu

Más información