Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Neus Agut Horna
Neus Agut Horna
Orientadora - Atenció a la diversitat
Mestra d'educació infantil, primària, educació especial i orientadora en institut de secundària. Formadora en inclusió educativa, atenció a la diversitat i orientació.

Las 3 cosas que he aprendido

1

La màgia

Des dels més petits fins als més i més grans, tots necessitem sentir la màgia de prop. Quan en una aula hi entra la màgia com a mestre/professor/educador, pots aconseguir qualsevol fita que et proposis perquè el vincle que estableixes amb les persones amb qui comparteixes l'aula s'enforteix i això provoca sentiments i energies positives que s'encomanen i promouen reaccions d'actitud positiva vers l'aprenentatge. Sempre.
2

La paciència

Tots som diferents però tots tenim el mateix dret a ser escoltats i a disposar del temps que necessitem per pair bé qualsevol nou repte que ens faci superar-nos a nosaltres mateixos. Per a algú el repte pot ser fer equacions de segon grau, per algú altre serà sortir-se''n amb un dibuix tècnic o artístic, per algú altra aprendre a llegir o potser recordar-se cada dia de les notes a l'agenda o cordar-se bé les sabates. La bellesa de l''educació rau en donar temps, amb paciència, perquè cadascú assoleixi el seu repte. I paciència en escoltar les veus dels alumnes, de les famílies i dels companys docents. Sobretot quan en tenen poca, de paciència.
3

Construir escoltant totes les veus

Construir conjuntament amb els companys docents és el millor model de referència que poden copsar i copiar els nostres alumnes. Si els demanem que facin treball cooperatiu, han de poder veure com uns quants professors ens posem d'acord per tirar endavant projectes i fem entre nosaltres, allò que els demanem després com alumnes. Escoltar-nos, no només sentir-nos. Tot i que sentir-nos, i sentir-nos amb tots els sentits, en alguns casos ja seria un gran fita! I escoltar atenent que tots som diferents, que tots tenim una formació, un bagatge i una motxilla prèvia que és diferent per a cada cas. Entendre les diferències entre els professors per ampliar les mirades i aprofundir des de la diferència en l'objectiu únic comú: la millora constant de la nostra professió per a la millora dels processos educatius.
Otras voces de la comunidad educativa
OLGA ROCA PUJOL OLGA ROCA PUJOL
MESTRES DE PRIMÀRIA
Amor
Noemí Sas Castilleja Noemí Sas Castilleja
Gestora cultural.
DIWO també (i sobretot en) educació
Silvia Soldevila Bueno Silvia Soldevila Bueno
Operaria en una fàbrica
Teoria i pràctica
Pepe Menéndez Pepe Menéndez
Director adjunt de Jesuïtes...
Ajudar a la comunitat educativa a centrar-se en el què volem...
Xus Martín Garcia Xus Martín Garcia
Titular Universitat de Barcelona
S’aprèn més i millor quan hi ha un projecte que s’ha de tirar...
Luis Emiliano Minga Guaillas
LIDER-DOCENTE
EL INTERAPRENDIZAJE
Jordi Pujadas Ribalta Jordi Pujadas Ribalta
Mestre i Orientador.
Acompanyem persones que creixen en societat

Más información