Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Neus Agut Horna
Neus Agut Horna
Orientadora - Atenció a la diversitat
Mestra d'educació infantil, primària, educació especial i orientadora en institut de secundària. Formadora en inclusió educativa, atenció a la diversitat i orientació.

Les tres coses que he après

1

La màgia

Des dels més petits fins als més i més grans, tots necessitem sentir la màgia de prop. Quan en una aula hi entra la màgia com a mestre/professor/educador, pots aconseguir qualsevol fita que et proposis perquè el vincle que estableixes amb les persones amb qui comparteixes l'aula s'enforteix i això provoca sentiments i energies positives que s'encomanen i promouen reaccions d'actitud positiva vers l'aprenentatge. Sempre.
2

La paciència

Tots som diferents però tots tenim el mateix dret a ser escoltats i a disposar del temps que necessitem per pair bé qualsevol nou repte que ens faci superar-nos a nosaltres mateixos. Per a algú el repte pot ser fer equacions de segon grau, per algú altre serà sortir-se''n amb un dibuix tècnic o artístic, per algú altra aprendre a llegir o potser recordar-se cada dia de les notes a l'agenda o cordar-se bé les sabates. La bellesa de l''educació rau en donar temps, amb paciència, perquè cadascú assoleixi el seu repte. I paciència en escoltar les veus dels alumnes, de les famílies i dels companys docents. Sobretot quan en tenen poca, de paciència.
3

Construir escoltant totes les veus

Construir conjuntament amb els companys docents és el millor model de referència que poden copsar i copiar els nostres alumnes. Si els demanem que facin treball cooperatiu, han de poder veure com uns quants professors ens posem d'acord per tirar endavant projectes i fem entre nosaltres, allò que els demanem després com alumnes. Escoltar-nos, no només sentir-nos. Tot i que sentir-nos, i sentir-nos amb tots els sentits, en alguns casos ja seria un gran fita! I escoltar atenent que tots som diferents, que tots tenim una formació, un bagatge i una motxilla prèvia que és diferent per a cada cas. Entendre les diferències entre els professors per ampliar les mirades i aprofundir des de la diferència en l'objectiu únic comú: la millora constant de la nostra professió per a la millora dels processos educatius.
Altres veus de la comunitat educativa
Mariona Monterde i Farnés Mariona Monterde i Farnés
Mestra i Pedagoga
Una escola orientada a la comprensió del món i de les persones
OLGA ROCA PUJOL OLGA ROCA PUJOL
MESTRES DE PRIMÀRIA
Amor
Jheysson Salas Velandia Jheysson Salas Velandia
Estudiant i Activista Estudiantil
Gratuidad y Calidad son posibles
María José García San Pedro María José García San Pedro
Directora del Departamento de...
Observar la mirada de cada alumno
Montse Riera Torrecillas Montse Riera Torrecillas
Pedagoga
Són més importants els procediments que els continguts
Josep Puy Juanico Josep Puy Juanico
Director pedagògic C.E. Gresol.-...
Defugir dels mites
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La Educación empieza por el ejemplo

Més informació