Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Neus Agut Horna
Neus Agut Horna
Orientadora - Atenció a la diversitat
Mestra d'educació infantil, primària, educació especial i orientadora en institut de secundària. Formadora en inclusió educativa, atenció a la diversitat i orientació.

Les tres coses que he après

1

La màgia

Des dels més petits fins als més i més grans, tots necessitem sentir la màgia de prop. Quan en una aula hi entra la màgia com a mestre/professor/educador, pots aconseguir qualsevol fita que et proposis perquè el vincle que estableixes amb les persones amb qui comparteixes l'aula s'enforteix i això provoca sentiments i energies positives que s'encomanen i promouen reaccions d'actitud positiva vers l'aprenentatge. Sempre.
2

La paciència

Tots som diferents però tots tenim el mateix dret a ser escoltats i a disposar del temps que necessitem per pair bé qualsevol nou repte que ens faci superar-nos a nosaltres mateixos. Per a algú el repte pot ser fer equacions de segon grau, per algú altre serà sortir-se''n amb un dibuix tècnic o artístic, per algú altra aprendre a llegir o potser recordar-se cada dia de les notes a l'agenda o cordar-se bé les sabates. La bellesa de l''educació rau en donar temps, amb paciència, perquè cadascú assoleixi el seu repte. I paciència en escoltar les veus dels alumnes, de les famílies i dels companys docents. Sobretot quan en tenen poca, de paciència.
3

Construir escoltant totes les veus

Construir conjuntament amb els companys docents és el millor model de referència que poden copsar i copiar els nostres alumnes. Si els demanem que facin treball cooperatiu, han de poder veure com uns quants professors ens posem d'acord per tirar endavant projectes i fem entre nosaltres, allò que els demanem després com alumnes. Escoltar-nos, no només sentir-nos. Tot i que sentir-nos, i sentir-nos amb tots els sentits, en alguns casos ja seria un gran fita! I escoltar atenent que tots som diferents, que tots tenim una formació, un bagatge i una motxilla prèvia que és diferent per a cada cas. Entendre les diferències entre els professors per ampliar les mirades i aprofundir des de la diferència en l'objectiu únic comú: la millora constant de la nostra professió per a la millora dels processos educatius.
Altres veus de la comunitat educativa
Xavi Geis Xavi Geis
Mestre i direcció escola Rellinars
A aprendre
Jenny Isabel Flores Flores
Prof. de educación básica
Aprender a aprender
Marite Guevara Torres Marite Guevara Torres
Directora Fundació Ersília
Motiva amb històries
Deli Miró Miró Deli Miró Miró
Psicopedagoga i educadora en art
AULES PER L’EDUCACIÓ DEL BÉ COMÚ
Àgueda Juaneda Seguí Àgueda Juaneda Seguí
Professora de secundària d'...
Fer feina en equip
Laia Serra Sangüesa Laia Serra Sangüesa
Codirectora de Comusitària
L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA ÉS LA PORTA CAP AL DESENVOLUPAMENT HOLÍSITC...
Sarai Samper Sierra Sarai Samper Sierra
Sociòloga
Els infants aprenen més fàcilment que els adults. Un mite a...

Més informació