Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Cristina Fumadó Casals
Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de Recursos Humans. Generalitat de Catalunya

Sóc Llicenciada en Psicologia i treballo en l'àmbit de recursos humans a l'administració pública des de fa més de 15 anys. 

Participo com a docent en les activitats programades per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

The three things I’ve learned

1

Cal superar les resistències a l'avaluació

Parlar d'avaluació del personal dels serveis públics en general, i també dels docents en particular, xoca sovint amb arguments contraris que, malauradament, provenen de tots els àmbits (del propi personal, dels representants dels treballadors i, més greu encara, dels seus comandaments). Cal superar la idea que avaluar implica desigualtat, quan el que implica és constatar diferències.
2

Necessitem dades empíriques per contrarestar volubilitat en les decisions

Optimitzar la governabilitat en matèria d'educació passa necessàriament per ser capaços de recollir dades, evidències i indicadors en què sustentar les decisions; i maximitzar així el valor dels arguments tècnics per sobre dels merament programàtics.
3

El risc de la distorsió

Quan l'avaluació d'un docent o d'un centre depen dels resultats del seu alumnat en una prova determinada, es podria caure fàcilment en allò que tant criticat ha estat darrerament a propòsit de la prova de selectivitat: "ensenyar per a superar la prova". Dissenyar els sistemes de rendició de comptes és una tasca complexa.
Other voices from the educational community
MIREIA GIMENEZ CASTELLS MIREIA GIMENEZ CASTELLS
Diplomada en Empresarials i Aux....
Bona feina
Silvana Ballbè González Silvana Ballbè González
Directora d'escola
Sempre hi ha una porta oberta
Margarida ROMERO Margarida ROMERO
Professora associada a la Facultat...
Aprendre necessita temps
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Luis Antonio Medina Gonzalez Luis Antonio Medina Gonzalez
Profesor-lider. Profesor primario
RESPETO A LOS SABERES ANCESTRALES
Josep Sánchez Malagón Josep Sánchez Malagón
Professor de Ciències de l'...
La millor forma d'aprendre és mitjançant el moviment
Melania Muñoz Castillo Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en...
Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle

More information