Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

José Luis Quirant Navarro
José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
He treballat a les diferents etapes educatives i crec que la paraula "mestre" és la que millor defineix la nostra feina apassionant d'artesans en el creixement de les persones. Des de fa anys estudio temes relacionats amb l'educació familiar perquè crec que l'escola, si pretén donar una educació integral, no es pot entendre sense una participació activa de la família.

The three things I’ve learned

1

Només s'educa des de l'estimació.

Actualment hi ha molts nens orfes de pares vius, i l'educació dels nois i noies se'n ressent. L'escola actual té el repte d'ajudar les famílies a recuperar el seu paper clau en l'educació. Això només serà possible si es creen escoles de famílies on els pares i mares poguem aprendre a desenvolupar la nostra potencialitat educadora.
2

Tots remem al mateix vaixell.

La necessària confiança mútua que s'estableix entre les famílies i l'escola és la fortalesa de l'educació. Tots ens podem equivocar però es pressuposa la bona intenció. Els retrets, la desconfiança i els judicis temeraris trenquen els ponts que ens haurien de servir per creuar el riu tots plegats.
3

Eduquem per a una vida bona

Una vida bona no és el mateix que una bona vida i, per tant, a l'hora d'educar hem de tenir ben clars els nostres objectius, que segurament requeriran d'esforç per part dels fills/alumnes. Les coses que tenen valor costen però no ens podem aturar a mitja pujada per lamentar-nos de l'esforç; més aviat hem de mirar cap al cim.
Other voices from the educational community
Xavier Gimeno Soria Xavier Gimeno Soria
Professor Titular d'...
La família d’origen és el primer plató on som protagonistes, o...
Silvia Soldevila Bueno Silvia Soldevila Bueno
Operaria en una fàbrica
Teoria i pràctica
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
Elvira Borrell Closa Elvira Borrell Closa
inspectora d'educació
L'avaluació és tant un procés tècnic com ètic i social
Jordi Jubany i Vila Jordi Jubany i Vila
Mestre, Antropòleg i Assessor TIC.
Aprendre a aprendre al llarg de la vida
Anna Tarrés Vallespí Anna Tarrés Vallespí
Sociòloga
L’espurna ve de fora, el foc es fa a dins
Mireia Hugas Claparols Mireia Hugas Claparols
Tutora i professora de PQPI
AVANÇAR CAP A UNA ESCOLA INCLUSIVA, DE VERITAT

More information